Принципът на глутницата и лежането на стари лаври

Или защо лошите мениджъри изкарват години наред в една и съща компания

Принципът на глутницата и лежането на стари лаври

За трудещия се българин, като че ли е характерно винаги да се оплаква и винаги да е недоволен. От колегите, от шефа, от заплащането. В това недоволство обаче има и голяма доза истина. Често хората на висши позиции са тези, които спъват работата и лишават от възможност за развитие кадърните служители. Шефовете не са по презумпция лоши. Понякога действително са такива. И в този ред на мисли идва въпросът, защо тогава не им се покаже вратата? Отговорът е комплексен.

На изпълнително ниво е много по-лесно компанията да се разделя със служители, да обучава и наема нови. Във висшите слоеве на йерархията нещата стоят малко по-различно. Изискват се специфични умения, познанства и обстойно разбиране целите на съответната компания. Цели, които често са поставени от самите мениджъри. Онези, които определяме като лоши, неефективни.

Сред интересните процеси в работна среда попадат и принципът на глутницата и лежането на стари лаври.

При първия случай става дума за лоялност между заемащите високи позиции. Ръководителите често имат обща история, познават се от студентските години, работили са заедно по предишни проекти, свързват ги познанства. Иска им се да вярват, че колегите им работят добре, въпреки че те не се справят със задачите. Нагласата е да се пазят един друг. Като в глутница.

За да стигнат до позициите си във висшето ръководство, мениджърите са извървели дълъг път на развитие. Направили са своя пробив и са се утвърдили като имена в бизнеса. Но методите и похватите, с които са работили преди 10 години, вече са безвъзвратно остарели. Светът на бизнеса е изключително динамичен и изисква актуалност. Старите лаври са красиви и бляскави доспехи, но до там. Затова е много важно мениджърите непрекъснато да търсят нова информация, да изслушват служителите си и да включват в екипите си "свежи" мозъци. Да знаят кога не са прави и кога да се оттеглят.

Това са основните причини, които специалистите в областта на човешките ресурси извеждат като отговори на въпроса защо неефективният мениджър продължава да заема ръководната си позиция. Вие сблъсквали ли сте се с подобни ситуации и сещате ли се за други от личния ви опит?

7 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



31
Не е посочен 26.05.2012|07:42
И в крайна сметка некадърниците остават, защото... е сложно да ги махнат. Никак не ми допада тази тактика, но кой ли ме пита.
30
Не е посочен 23.05.2012|19:39
Добре, че имаме и стари лаври, че да легнем;)
29
Не е посочен 23.05.2012|16:02
Има хора, които не се променят.
28
Не е посочен 23.05.2012|14:18
на мен ми е супер тъпа :)
27
Не е посочен 23.05.2012|13:14
много правилно
26
Не е посочен 23.05.2012|11:47
интересна статия :)
25
Не е посочен 23.05.2012|11:43
точно така , въпрос на време и търпение
24
Не е посочен 23.05.2012|11:32
Винаги могат да се променят нещата, само се иска търпение
23
Не е посочен 23.05.2012|11:30
нали за това има поле за коментари
22
Не е посочен 23.05.2012|11:29
ние освен да мрънкаме постоянно,друго май не правим
21
Не е посочен 23.05.2012|11:24
Вълците единаци е една глутница трудно оцеляват според мен.
20
Не е посочен 23.05.2012|11:22
Не е хубаво човек да лежи на стари лаври според мен.
19
Не е посочен 23.05.2012|11:20
Има и кофти мениджъри верно - ама не можем да си ги избираме, нали :)
18
Не е посочен 23.05.2012|11:16
"Често хората на висши позиции са тези, които спъват работата и лишават от възможност за развитие кадърните служители."Това не може да се отрече!
17
Не е посочен 23.05.2012|11:07
16
Не е посочен 23.05.2012|11:07
на ръководството не му се занимава да прави промени. Щото са от един дол дренки, както казваше баба ми!
15
Не е посочен 23.05.2012|09:08
скапаняци има навсякъде
14
Не е посочен 23.05.2012|09:02
има такова нещо
13
Не е посочен 23.05.2012|08:59
а винаги има такива
12
Не е посочен 23.05.2012|08:59
точно така е
11
Не е посочен 22.05.2012|19:16
Да, но ако имаш някой в екипа, който ти пречи и те тормози... няма как да се случи.
10
Не е посочен 22.05.2012|16:14
Така е, но съм съгласна с тезата, изложена в материала. Наистина понякога тези оплаквания не са под дефолт, а имат много сериозни основания. Била съм във фирми, в които ръководството краде клиентите на подчинените си. Много е неприятно.
9
Не е посочен 22.05.2012|16:09
Човек непрекъснато трябва да се развива и самоусъвършенства, иначе няма шанс.
8
Не е посочен 22.05.2012|16:01
И според мен е така
7
Не е посочен 22.05.2012|16:00
За трудещия се българин, като че ли е характерно винаги да се оплаква и винаги да е недоволен. От колегите, от шефа, от заплащането - това си е типично българска черта , вечно да сме недоволни и мрънкащи
6
Не е посочен 22.05.2012|15:53
Лежането на стари лаври изобщо не е допустима практика в този динамичен живот,бизнес и всичко!Всеки трябва да се развива и да върви нагоре!
5
Не е посочен 22.05.2012|15:45
Има много какво да се направи - HR-ите да си избират по-кадърни кадри!
4
Не е посочен 22.05.2012|15:41
Какво точно имаш предвид, сподели...
3
Не е посочен 22.05.2012|15:37
Всичко опира до отношенията вътре в колектива. Поне за мен е така.
2
Не е посочен 22.05.2012|15:35
Много вярна статия
1
Не е посочен 22.05.2012|14:57
Пълно е с такива ситуации, но явно няма какво да се направи.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay