В последните няколко години социалните медии станаха неизменна част от ежедневието ни. Поддържаме връзка със стари приятели, разглеждаме снимки, коментираме, харесваме разни неща. Останалите потребители ни отвръщат със същото, но се оказва, че не само приятели ни следят отблизо.
Проучване на CareerBuilder показва, че 37% от компаниите следят кандидатите си за работа чрез социалните мрежи. Изследването се е провело измежду 2 303 мениджъри и специалисти "Човешки ресурси”, в периода 9 февруари - 2 март 2012 година.
Оказва се, че мениджърите използват социалните мрежи, за да оценят характера и личността на кандидата извън стандартното интервю за работа. На въпроса "Защо го правят?", 65% от тях са отговорили, че така искат да разберат дали кандидатът представя истината за себе си, 51% искат да разберат дали е подходящ за работната атмосфера, а 45% искат да разберат повече за квалификациите му.
Благодарение на профилите на кандидатите, работодателите откриват и доста причини защо да не наемат някого. Те откриват, че 49% от кандидатстващите за работа са публикували поне една своя неуместна снимка, 45% от тях пият или употребяват наркотици, а 35% имат слаби комуникационни умения.
Разбира се, работодателите не търсят целенасочено само лошото в кандидатите за работа. Те обръщат внимание и на нещата, които биха дали предимство или биха повлияли в положителна насока.
58% от мениджърите са споделили, че са наели някого, защото са имали хубаво усещане за характера на кандидата, благодарение на профила му. 55% от тях разбрали, че кандидатът се ползва с добър професионален имидж в социалните мрежи, а 54% били информирани от дадения профил, че човекът наистина има професионалните качества и опит, които е представил.
Според статистиките, 65% от работодателите използват Facebook, 63% - LinkedIn и 16% - Twitter за проучване на кандидатите.
"Всички кандидати за работа трябва да имат едно наум какво могат да научат за тях онлайн потенциалните им работодатели. Трябва да помислят добре за съдържанието на профилите им и какви неща публикуват", казва Роузмари Хефнър - вицепрезидент на CareerBuilder.
Явно се оказва, че всички участваме в риалити шоуто, наречено "живот", без дори да осъзнаваме, че някой ни следи постоянно. Нашичт съвет е: внимавайте какво публикувате в социалните мрежи, особено ако ги ползвате с реалното си име. Просто в един момент свободата в интернет може да ви изиграе лоша шега в реалността.
1 | 0 |