Иконична. Така, с една дума, може да бъде определена френската марка Chanel. Всичко, създадено от легендарната Коко и продължено от не по-малко знаменития Лагерфелд, се превръща в класика. Стилна, неостаряваща, вечна.
Годината е 1921. Ражда се първият аромат, който не е съставен от само една цветна есенция, а над 80. 2012 година - Chanel №5 все още е сред най-предпочитаните женски аромати. Еталон за изисканост, вече почти столетие.
1926 година - малката черна рокля вече не е синоним на траур. Тя е модерно решение за всяка дама, подходяща за всеки изискан повод, а американският Vogue я определя като "нещо, обединяващо вкуса на всички жени".
50-те години на XX век. Шанел продължава да твори. Тя е иновативна и различна, името ѝ вече е познато в модните среди не само във Франция, но и в Щатите. Тогава се появява и емблематичното черно сако. То е с подкъсени ръкави и малко по размер. Карл Лагерфелд го определя като мъжка дреха, навлязла в женския гардероб. И това не е прецедент при Chanel - почти всички творения на Коко са инспирирани от облеклото и аксесоарите на силния пол.
Черното сако не знае възраст. Подходящо е за млади и стари, облечени в дънки или ефирна рокля, носещи високи токчета или кубинки. То е елемент от облеклото, който никога не е в повече, но винаги е на място. Като всяко друго минималистично произведение на Chanel.
Съвсем скоро се заформи ново модно дуо, което реши да отдаде почит на емблематичната дреха. Това са дизайнерът Лагерфелд и бившата редакторка на френския Vogue Карин Ройтфелд.
6 дни, 113 снимки, една идея. Малкото черно сако, представено от известни личности, спечелили вниманието на модните гурута. Снимките са правени в Кан, Ню Йорк и в парижкото студио 7L. Фотосесията е черно-бяла, заснета лично от Карл Лагерфелд и показва моделите, облечени с иконичната дреха. Някои са я завързали на кръста си, други, като Сара Джесика Паркър я държат на главата си, а рапърът Кание я е облякъл - нищо, че е женска.
Преди два дни стана ясно, че Брад Пит ще рекламира дамския аромат Chanel №5, т.е. явно от Chanel прегръщат тенденцията за дамски артикули, рекламирани от известни сексапилни мъже.
Изложбата на Карин и Карл ще обиколи 8 държави. Първата беше Япония.
През есента пък ще излезе съвместната им фотокнига, The Little Black Jacket, в която ще бъдат включени артистичните фотографии. Част от тях можете да разгледате в нашата галерия.
4 | 0 |