Докато в София все още се радваме на чудото, наречено "метро", в други държави вече са успели да си построят станции, да ги затворят, отворят и пак да ги затворят. За целта все пак са имали на разположение един век, имайки предвид, че някои от станциите отварят врати съвсем в зората на XX век.
Без да казваме нищо категорично за свръхестественото явление, причините за затварянето на повечето метростанции нямат нищо общо с призраци и страховити истории. Освен ако не приемем икономическите проблеми като страховита история, разбира се.
Други причини обикновено са промяна в плана за разширение или събития като Втората световна война или Нежната революция (за Чехия).
Практичността обаче не е останала чужда на градските управи, така че станциите се използват за каквото може – концерти, филмови снимки, складиране на музейни експонати...
Saint-Martin в Париж
Току започнала Втората световна война, в Париж през 1939 г. отварят нова станция (на снимката горе). След края на войната е отворена отново, но пък после е закрита, защото на има-няма 100 метра има друга станция. Използва се за убежище на бездомници благодарение на Армията на спасението или от фирми - за организиране на събития.
City Hall Station в Ню Йорк
Отворена е през 1904 г. и затворена през 1945 г. Причината е, че с времето метро влаковете ставали по-дълги, а пък тази станция трудно би могла да се разшири. До ден-днешен се използва за обръщало на влаковете.
City Hall Station в Ню Йорк
Aldwych Station в Лондон
Открита е през 1907 г. под името "Strand" и работи до 1994 г. Поради факта, че се е използвала от малко пътници, нейното затваряне е било обмисляно много пъти.
В крайна сметка, когато настъпила нужда за смяна на асансьорите, било преценено, че ще излезе твърде скъпо на фона на печалбите от използването й. В нея са снимани "В като вендета", "28 седмици по-късно", "Изкуплението" с прекрасната Кийра Найтли и други.
Aldwych Station в Лондон
Lower Bay в Торонто
Тази станция дължи името си на факта, че се намира под функционираща (от lower – по-долно разположен) такава – Bay.
Използвана е само за шест месеца през 1966 г. Тя е част от експеримент за пресичане на линии, които се проваля с гръм и трясък най-вече заради закъсненията къде ли не, което води до домино ефект на цялата система.
Lower Bay в Торонто
Munkkivuori в Хелзинки
През далечната 1960 г. в Хелзинки строят метро станция като част от търговски център. Да, същото, което предизвиква такава изненада и впечатление в България през 2013 г. Метрото в Хелзинки така и не стига до тази станция, та си я ползват като зала.
Munkkivuori в Хелзинки
За още виртуални посещения на интересни дестинации станете част от Jenite.bg във фейсбук!
7 | 0 |