Животът ни е поп-фолк

Години наред търсенето обуславя предлагането, а имитацията е единственият възможен избор

Животът ни е поп-фолк

Тъй като вече е "жега в центъра на София", се замислих за летните дрехи или по-скоро за липсата на такива. Това неминуемо изкара на преден план идеята, че вече е "сезонът на дините", а силиконът в телата на българските момичета се купува като дрехи втора употреба – на килограм.

 

Всяко нещо с времето си

 

Разбирам, че 90-те години хората са били развълнувани от възможността да си купят мерцедес или да обменят валута. Това е хипотетичната свобода, за която обаче им трябват пари. Те от своя страна липсват. И преди, и след 1989 г. Но няма конкретна причина, поради която луксът на новото време да не бъде възпят. Пари, коли, жени. Вечното трио на българския поп-фолк.

Не разбирам само защо еволюцията на музикалния вкус е спряла дотам. Двадесет години по-късно, хората отново имат нужда от чалгата. Но не да я слушат – в никакъв случай! Никой не слуша чалга и се мръщи, само ако чуе тази мръсна дума. Затова я гледа. Хората имат нужда от идоли, от голи тела и секс. Много секс. За зла участ, май само в нашата страна идеята за забавление се изчерпва с две водки и голям бюст.

А и всички знаем какво му трябва на човек, още от зората на поп-фолка. Ще ви подскажа – с цвят червен е. Друг е въпросът, че белият мерцедес също имаше място в тази индустрия. Както и комбайнът. Тогава лирическата героиня все още имаше някакъв, макар и минимален, морал. Не разменяше любов за пари.

 

Преди и след

 

Трансформацията на поп-фолк дивите стана неусетно. Тя се осъществи не само чрез хирургическа намеса, а и в смислово отношение. От скромни момичета с поетични текстове за любовта, нощта, сълзата, тъгата, лъжата, те се превърнаха в хищни хиени, жадни за секс, пари и купони до зори. Дори заглавията на песните изгубиха своята романтика. "Залезът и зората" бяха заменени от наситеното със смисъл "Хайде опа". Лошо няма, но българите приеха тази трансформация като добре дошла. Жените правят всичко възможно да приличат на своите идоли, а мъжете точат лиги и сънуват надуваеми кукли с двусрични имена и хванат наопаки микрофон.

Наистина се наблюдава известна деградация в поп-фолк дивите, обаче те не са виновни за това. Дяволът сега ги кара да са употребени, изневеряващи, пияни, да чупят, да се правят на лоши и луди.

 

Животни, растения, предмети

 

Ако според вас "мода" е това, което се носи по улицата, моля, преразгледайте разбиранията си. Широко разпространена е в момента кичозната безвкусица, която върви ръка за ръка с пайетите, перата, пуха и еко-кожата. Брокатът също не е за подценяване, тъй като намери своето устойчиво място по дрехите и кожата на жените. Изкуствени мигли? Няма проблеми. С изкуствено всичко-каквото-се-сетите е още по-добре. Нека позволим на момичето да забрави, че е от село Долно Нанагорнище, десети "б" клас, и за миг да се докосне до света на лъскавото. Един час изгаряне на платинено русата коса с преса, един тон фон дьо тен, само не и в телесен цвят, един куп блестящи, висящи и огромни аксесоари, и готово! Вече може да отиде на училище. За да се снима.

Междувременно и без да иска, тя ще се научи да брои. Ще иска две, три, четири пози да смени и ще побърква за отличен шест, шест, шест. Минимални познания, но без хич, пак бива. Още две годинки и ще се подготви за Голямото броене през май месец.

 

Защо ни е порно, като има поп-фолк телевизии?

 

Както споменах, чалгата се гледа. Телевизори в заведения, реклами в интернет, плакати в кварталния хранителен магазин, билборд на паметника "Левски", сладоледи, мастики, цигари. Консуматорското ни общество граби с шепи от благата на индустрията, която е уплътнила всяка пазарна ниша със своя силикон.

Жените са само продукт, но това е продиктувано от тяхното себеотрицание и стремежа им да цари разбирателство между половете. Все пак "мъжете всичко искат", цепват дънки и отправят недвусмислени сексуални предложения. А нашите героини не отстъпват по цинизъм.

Всички тези "яки тупалки" са лишени от индивидуалност. Превръщат се в образец за сексапил и женственост, а на мен повече ми приличат на травестити, претърпяли неуспешна пластична операция. Даже няколко. Носят си леопардовите щампи и тук-там забърсват по някоя имитация на скъпа дрешка. Петнайсет сантиметрови токове слизат от бентли. Във всяко едно видео. Копирането не спира дотук. Крадат се клипове, превеждат се песни. А където лингвистичните познания не стигат за текст на български, на помощ идва многозначителното "алеле лей лей лей", което може би има нещо общо с "налей". Все пак алкохолът е движещата сила в тази индустрия, разкършваща снаги. И за цигарите песни се пеят. Вдъхновение за младото поколение.

 

Чалгата е в нас, и ние сме в чалгата

 

След като тази "култура" е навсякъде около нас, не трябва да очакваме липса на последователи. Подрастващите имат нужда от пример за подражание, те първо се разпознават в някого, а след това изграждат своята индивидуалност. 13-годишни момичета се кипрят като лелки, с тупирани коси и дълбоки деколтета. Ала едва ли им остава друго, след като най-вероятно са приспивани с тези ритми, докато баща им си е наливал ракия и си е плакнал очите с музика. Да не говорим, че отдавна поп-фолк дивите не кибичат в селските кръчми за без пари. Те получават четирицифрени хонорари, возят се в джипове, имат охрана и мутра за гадже. Ако искат, ще станат футболни мениджъри, телевизионни водещи, депутати или бизнес дами. Ще се снимат за списания и ще ходят на почивка в Дубай. Те не познават граници. Няма как този начин на живот да не привлече малките госпожици. Отдавна са разбрали, че мечтите им да станат принцеси, са обречени на провал. Ето защо драпат със зъби и нокти, за да се докопат до шеф на звукозаписна компания. Или някой друг богат човек. Раждат от него и работата им е в кърпа вързана. Кеф им кариера, кеф им слава в жълтите вестници. Ето това са истински идоли. Животът е радост без тъга.

 

Скара, бира, плаж, море

 

Нашето Черноморие привлича много чуждестранни туристи. Те идват тук неподготвени. Не знаят какво е това "чалга", но бързо-бързо осъзнават на какво място са попаднали. Не мога да разбера липсата на избор в крайбрежните заведения. Пуска се само поп-фолк, който лицемерните българи не слушат за нищо на света, а чужденците инстинктивно отбягват. Може би тази културна особеност представлява интерес за тях през първия половин час. Докато не им омръзне безразборното биене на барабани и въртене на задни части. Разкош! После се чудят къде да отидат, и понеже наистина няма къде другаде, се връщат и се напиват от мъка. И агнето цяло, и вълкът сит – другоселците нямат спомен от среднощния кошмар, а заведението е на огромна печалба.

Българите пък си давят мъката в чалга, защото пари за море няма. Пият, пеят, зяпат. Ежедневието е бой и сръбска музика. Но тъй като сръбските певици са твърде облечени и поостарели, се харчат повече бездарните същества от нашия ефир.

 

Всяко правило си има изключения

 

В графата "поп-фолк звезди" влизат и няколко певици, които са приели тежката задача да бъдат приравнявани със своите жалки колежки, в името на бизнеса. Тези изключения наистина могат да пеят и са докарали визията по всички параграфи, само за да са конкурентноспособни на куклите от екрана. "Старата" генерация все още е в класациите. Някои от звездите са завършили консерваторията. Други от тригодишни изпълняват народни песни, и то добре. Но за съжаление сексът продава, независимо какъв е продуктът. Затова, притиснати от обстоятелствата, те са поели по пътя на чалгата. И това е кариера, не мога да споря. Но е жалко как нашата чалга действителност изхабява дори истинските таланти, без да дава шанс за развитие на която и да е друга музика. И всеки ден ни крещи в лицата : "не мо'а се запра!".

138 4
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



5
Не е посочен 29.11.2011|22:10
Страхотна статия, браво!
4
Не е посочен 18.07.2011|15:43
"Не мога да разбера липсата на избор в крайбрежните заведения. Пуска се само поп-фолк, който лицемерните българи не слушат за нищо на света, а чужденците инстинктивно отбягват." Съгласна съм с всичко написано, но само с това не мога да се съглася. Масово вече по плажните заведения се слуша не чалга а денс или хаос музика. Май отдавна не сте ходили на море? Жалко е, че до такава степен обезумяха много хора и искат да приличат на жени, които са отгоре до долу изкуствени и няма нищо естествено красиво в тях. По-лошо е това, че младите растат с тази музика и тези разбирания, и още по на 12-13 години започва едно изправяне на коси, едно гримиране, гласене, изобщо смешна работа. Родители погледнете децата си преди да излязат на улицата, не допускайте да се унижават сами.
3
Не е посочен 18.07.2011|15:21
(bow)
2
Не е посочен 18.07.2011|15:12
И от мен браво!
1
Не е посочен 18.07.2011|15:07
Браво!
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay