Животът е напълно непредвидим и с историите, които ви разказваме всеки ден, смятаме че напълно сме ви убедили в това. Спомняте ли си 49-годишната Синди Джоузеф, с посивяла коса и кожа, събрала белезите, които оставят годините? Животът на гримьорката се преобръща на 180 градуса, когато моден агент я спира на улицата и отправя покана към нея да стане част от модния бизнес. Останалото е история, която изглежда се е оказала вдъхновяваща за някои модни дизайнери.
В началото на февруари започна Седмицата на модата в Мадрид, която показа десетки дизайнерски хрумвания, а едно от тях предизвика бурен интерес от медиите и критиците. Дизайнерката Мария Барос, която е движеща сила зад лейбъла Barros, представи един напълно различен поглед към съвременната дама. С посивели дълги коси и съвсем лек, неутрален грим, моделите се изредиха по подиума, облечени в красиви дълги вечерни рокли в ярки цветове.
Контрастът между младите лица и сивия цвят на косата, присъщ за по-възрастното поколение, не се хареса на много от критиците. Те изразиха своето негодувание и заявиха, че не е никак приемливо млади момичета да се опитват да изглеждат с 30-40 години по-възрастни.
Естествено, имаше изказвания и от другия фронт. Смелият избор на Мария Барос бе разтълкуван като знак на почит към дамите над 50-годишна възраст. Според някои модни експерти сивкавите нюанси ще се превърнат в сигурен тренд в бъдеще, но доколко ще бъдат приети добре от обществото, можем само да гадаем.
Самата дизайнерка коментира колекцията с думите: "Чрез тоалетите разказвам история, моята собствена история.” Испанката разказва, че се е вдъхновила от личните си преживявания, но тя не е първата, използвала сивия цвят в модата. През 2010 година в ревю на Calvin Klein също видяхме модели със сиви коси да дефилират по подиума. Тогава, точно както и днес, редица имена се възпротивиха и застанаха против сивия тренд.
Ние сме любопитни какво смятате самите вие за този нюанс в косите. Дали модата продължава да разширява своите граници и да се опитва да налага нетипични тенденции, или опитите на дизайнерката са просто начин едно хрумването ѝ да се превърне в ефективен PR?
16 | 2 |