Гергана Иванова - "Герой" от кампанията "Бъди Герой!"

"Чудесата се случват с позитивна енергия, труд и усилията на много хора!"

Гергана Иванова - "Герой" от кампанията "Бъди Герой!"

Гергана Иванова е един от хилядите герои, допринесли кампанията "Бъди Герой!" да се превърне в успешно начинание с щастлив край. Собственик е на рекламна агенция, но е превърнала Благотворителността в своя мисия.

Гергана Иванова е част от цялостната организация около кампанията, както и основен двигател за нейното популяризиране.

В специално интервю за Jenite.bg тя разказа повече за Детска къща и кампанията, обединила хиляди българи.

Г-жо Иванова, как се превърнахте в "Герой" в кампанията, предприета от фондацията "За Нашите Деца", Градус и Столична община?
Каузите на фондация "За Нашите Деца" винаги са ни вълнували. Oт самото си създаване рекламната агенция застана до тях със своите познания в помощ на популяризирането на добрите им дела. С Детската къща, обаче имахме още по-голяма цел – да изградим дом за деца в неравностойно положение.  

"Нужно е цяло село, за да отгледаш дете", твърди известна поговорка, и наистина – трябваха много съмишленици, с които да осъществим тази мечта – да осигурим щастливото детство и бъдещето на деца, които не са започнали лесно живота си. Отне ни време и много срещи, разкази, обяснения за това каква ще бъде тази къща и защо е важна за нас. Получихме откази, срещнахме неразбиране.

Чудото стана възможно, когато не някой друг, а компанията Градус повярва в каузата и застана зад нея. Приказката за героите започва с историята за доверието. Като клиент, с който бяхме изградили редица успешни кампании, екипът на Градус ни повярва за смисъла и необходимостта от тази къща – оттам насетне нещата започнаха да се случват. Когато компания от ранга на Градус застане с името си зад такъв проект, стартът е даден. 

Какво е Вашето мото в живота и вярвате ли в чудеса?
Вярвам, че чудесата се случват, когато много позитивна енергия, труд и усилия на хора се съсредоточат в нещо важно и голямо. Тогава целият свят помага. Когато Градус застанаха зад каузата и призоваха своите клиенти да се включат – намерихме още съмишленици. Много партньори научиха за къщата от кампанията, която изготвихме, и поискаха да помогнат. Доброто поражда добро. Половин година по-късно Къщата е факт – изцяло завършена и в очакване на своите обитатели. 

Доколко може да се прогнозира дали една такава кампания ще даде широк обществен и социален отзвук?
Друга причина, поради която всички участници в кампанията се гордеем с нея, е фактът, че това е една от първите кампании, тип "маркетинг", с кауза от българска компания и тя показа как бизнесът – в лицето на Градус, институциите – в лицето на Столична община, и доставчиците на социални услуги – в лицето на фондацията, могат да работят заедно в името на важна цел. Къщата бе построена по-скоро от очакванията ни.

Според Вас Детската къща успя ли да се превърне в символ на приказките с добър край?
Детска къща е само началото на приказката. Проблемът с децата, които все още растат в институции, е огромен и всички ние вярваме, че Къщата ще стане модел за това как можем да решим казуса. Детската къща ще представи една алтернатива на живота в домовете, която се надяваме да се превърне в модел на отглеждане и помощ за децата, които са останали без родителски грижи. 

Гергана Иванова - "Герой" от кампанията "Бъди Герой!"

Доколко благотворителността е залегнала в съзнанието на българина?
Учим се. Българинът носи милостиво сърце, готов е да откликне на всеки зов. Проблемът е, че все още бъркаме благотворителността с милосърдието. Милосърдието е, когато спонтанно даряваме, за да помогнем на човек, на дете, на болка. Благотворителността е, когато обединяваме сили и сърца, за да подпомогнем повече съдби за дълго време.

Благотворителността идва, за да подпомогне държавата там, където на нея не ѝ достигат силите. Точно това показа кампанията Детска къща на Градус – заедно можем повече, всеки един от нас става герой, защото участва в решаването на един голям проблем – извеждането на децата от институционалните "домове". 

Имате ли лична позиция и решение на въпроса как да се справим със съществуващия проблем на изоставените деца в България?
Моята лична позиция се е формирала от дългогодишната  работа с фондация "За Нашите Деца", както и с организации като Националната асоциация по приемна грижа. Мога да говоря с часове за това, защото съм се срещала с проблемите на живо. Познавам децата, познавам  приемни родители, познавам родители, които са били принудени да изоставят децата си.

Твърдото ми убеждение е, че превенцията е основният способ за намаляване на този проблем. Работата с родители, които мислят да изоставят децата си, разясняването на правата им и подпомагането им в трудния момент са първото средство за предотвратяване на проблема.

Осигуряването на адекватна грижа извън институциите е другата важна страна на въпроса – тук проекти като осигуряването на приемна грижа или защитени домове от типа на нашата Детска къща имат ключова роля. Разбира се, общото подобряване на икономическата среда и благосъстоянието на днешното семейство са най-важната предпоставка за това децата да живеят щастливи до своите родители. Чака ни много работа, за да се случи това чудо. Много работа на всички фронтове. 

От какво се нуждае едно изоставено дете?
От обич и внимание. Материалното удобство е важно, но не определящо. Най-важното е детето да расте в емоционално здрава среда, където да получи увереност в собствените си сили и възможности.

Вие самата за какво мечтаете?
Мечтите ми са много и големи. Бих споделила две, които имат връзка с нашата тема, както и една - с друга. Мечтая да видя деня, в който всички институции за деца, от вида, в който ги познаваме, ще бъдат затворени и децата ще растат в по-здрава, близка до семейната, среда.

Мечтая си също доброто начало, което поставихме с проекта Детска къща, да се превърне в практика. Да покажем, че в България нещата МОГАТ да се случват – с работа, с общи усилия и със създаване на общност. Искам да видя момента, в който дават България като добрия пример за решаване на социален проблем и защо това да не бъде решаването на проблема с изоставените деца? Това не е празна мечта, това е абсолютно изпълнимо. 

Като майка на две деца – на какви важни житейски ценности ги учите?

Гергана Иванова - "Герой" от кампанията "Бъди Герой!"

Моите деца растат в две различни епохи – единият ми син е на 21 години, а другият - на 5. Чрез тях много ясно си давам сметка, за истинските ценности и за това как те не зависят от материалните неща. Когато първият ми син беше малък, още бях в университета, търсех своята реализация.

Не беше лесно, но това, в което го възпитавахме, е същото, на което учим и малкия сега – че нещата зависят от него, че не бива да чака някой да му решава проблемите. Учим го, че неговото щастие и успехи, не бива да са за сметка на нечие друго неблагополучие, учим го, че е част от едно общество, в което трябва да помага, да разбира. И най-важното, което научих от децата, е, че възпитанието е преди всичко пример. Не това, което им говорим, а това което те виждат у нас като модел на поведение.  

Какви качества според Вас са нужни на приемния родител?
Наскоро разработихме една кампания в подкрепа на "Приемните родители" за асоциацията по Приемна грижа и си дадохме сметка с колко тежки ситуации се сблъскват приемните родители – трудности с децата, неразбиране и липса на подкрепа от обществото, съседите и роднините, трудности свързани с ограниченията им по закон и прочие и прочие.

Това, до което достигнахме и което си казахме с тази кампания, е, че за да си приемен родител трябва да надмогнеш всичко това и да продължиш да се грижиш за тези деца, да им даваш любов. Приемните родители са приемащи родители. Те приемат всички трудности и продължават напред. 

Доколко "Бъди Герой!" се превърна във Ваша мисия в живота?
"Бъди Герой!" е стъпка по пътя към мечтите. Мечтите са за това да живеем в една държава, с която ще се гордеем. 

Смятате ли, че след изграждането на първата Детска къща ще бъде значително по-лесно да се изградят още много такива в България?
Това през цялото време беше нашата идея. Колегите от Градус погледнаха на тази кампания не просто като маркетинг, а като възможност да създадем добрия пример. Заслужава си да отбележим, че именно българска компания застана зад идеята – това не е привнесен опит, а дълбоко вътрешно убеждение на собствениците на компанията и на маркетинг екипа на Градус. Именно това ми дава увереност, че нещата ще се случат. 

15 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay