Съществуват филми, които гледаме със същия захлас, с който сме ги гледали и преди десет години. Епизоди, които преплитат в себе си историята на обикновеното градско момиче, което винаги привлича неподходящи мъже към себе си, но за сметка на това има по-голям късмет в избора на рокли. Все пак да се влюбиш в цветна рокля с флорални мотиви е доста по-лесно и емоционално безопасно начинание. Освен това можеш да се впускаш в безброй модни авантюри, и то без въобще да се притесняваш, че ще ти лепнат етикет, който ще те засрамва пред майка ти.
Водени от всеобщата си страст към приключението, поднесено под формата на ефирна материя или изтънчен мъж, решихме да съставим списък на най-любимите си серийни филми, които събират и двете ни страсти на един екран. Освен това сме сигурни, че именно тази комбинация е ключът към вечното възхищение към тези филмови истории.
В тема като тази, няма как да не започнем с хитовия "Сексът и градът”, който така забележително се прекланя на модата. Четирите нюйоркчанки, които добре познаваме, притежават отличителен стил, в който се припознава всяка дама пред малкия екран. Превзетите и класически рокли, на които залага консервативната Шарлот, са се превърнали в запазен знак на героинята. Всички помним афинитета към бизнес облеклото на Миранда, съчетан с огнената ѝ къса прическа, както и напълно противоположния ексцентричен стил на палавата Саманта. С най-запомнящи се тоалети обаче винаги изпъква Кари. Мис Брадшоу ще остане в историята с безсрамната рокля, с която прелъсти Тузаря и колието с името ѝ, което доведе до истински бум, след успеха на филма.
Друга запазена марка на култовата героиня ще останат късите топове, които показват пъпчето, съчетани с чифт лъскави Маноло и небрежно разрошена коса. Определено стилът на героинята на Сара Джесика Паркър се превърна в иконичен за времето си, а ако трябва да бъдем честни, и до днес се възхищаваме на някои нейни тоалети. Сивата "къдрава” рокля на Versace, която Кари носи в Париж, например.
Историята на неувереното момиче с безсрамна липса на моден усет, но пък много засрамен характер, ни бе разказвана в продължение на няколко сезона от "Грозната Бети”. Няма нищо иновативно в пълната метаморфоза на грозното очилато пате в уверен и стилен лебед, но затова пък искрено се забавлявахме, докато този процес протичаше. Бети винаги е успявала да ни вдъхнови със смелите си съчетания и понякога абсурдни цветови комбинации, които разхожда по американските улици съвсем уверено.
Почитателките на "Клюкарката” със сигурност добре познават свежия колежански стил на Серена, изразен най-често от красив блейзър, съчетан с ботуши на висок ток и блуза с лъскав акцент. Друга запазена марка на героинята са карираните поли, както и кожените якета, които определено ни препращат към ученическите години.
Не ще пропуснем и модните превъплъщения на Лейтън Мийстър в ролята на Блеър. Във филма често виждаме героинята да се разхожда обута в чифт чорапогащник в ярък цвят и задължителният цветен аксесоар към прическата. Характерни за стила на тази героиня са панталоните - никога не ги облича.
Поглеждайки назад към филмовата история, си спомняме с лека носталгия за хитовия сериен филм "Али Макбийл”. Лентата от 90-те се излъчваше в продължение на няколко години у нас, като с усмивка следяхме странните мисли, които се въртяха в главата на адвокатката и още по-странните случки в унисекс тоалетната на адвокатската кантора. Няма как да останем безразлични към ултракъсите поли, които се разхождаха из този офис. Навремето критиците ги заклеймиха за "твърде минималистични”, но все пак стилистите на филма прецениха, че малко повече плът не е никога излишна. И бяха прави!
Превъртайки часовника още по-назад, стигаме до лентата, която препраща към живота през 60-те, а именно - Mad Men. Шапките без периферия, разкроените дамски поли и пристегнатите в талията сака определено оставят траен спомен в модното ни съзнание. Въпреки тежкия цигарен дим, червеното червило на Кристина Хендрикс и златните букли на Дженюари Джоунс успяват да се откроят и да припомнят колко красив е романтичният винтидж стил на една отминала епоха.
31 | 1 |