Ново проучване на Института по технологии в Рочестър е едно от първите, което анализира как новите медийни технологии, включително интернет и смартфоните, влияят на хранителните навици на студенти, така и на навиците им за хранене.
Данните показват, че хората са по-склонни да се хранят, докато седят пред компютъра, отколкото на кухненската маса, и че те използват социалните медии като основен начин да получат информация за храната, която ядат, или рецептата, която им трябва.
"Аз искам да се проучи как развитието на новите медии променя традиционните представи на хората към храната и как това се превръща в човешко общуване", отбелязва Маделин Варно, автор на изследването.
"За разлика от своите родители или баби и дядовци, студентите не гледат на храната като нещо важно за себе си или като удоволствие. В действителност нито един от анкетираните, които интервюирах, дори нямаше кухненска маса", разказва авторът.
Варно провежда обширно проучване на студенти, с което оценява как те приготвят храната си и какво ядат, как учениците общуват с други хора по време на хранене и как те са получили информация за храната, която ядат и как точно я избират. Варно също така оценява значението на храна за студентите и техния живот.
"Храненето е само една от няколкото дейности, които се направят едновременно, всяка от които като цяло се свързва с компютрите и смартфоните, включително и сърфирането в интернет, общуването с приятели в Facebook и домакинстването", продължава авторът.
"Това не означава, че учениците са по-малко социални. Напротив - в действителност, те често общуват с много повече хора, отколкото ако седят на маса, но техният начин на социализация сега е пряко свързан с новите медии."
Варно също така открива, че хората са по-склонни да поискат от приятел от Facebook или Twitter рецепти, вместо да се консултират от готварската книга и често използват социалните медии за информацията за храните и храненето като цяло.
Специалистът добавя, че според проучването повечето студенти се чувстват по-информирани за храната, която ядат, и по-лесно правят своя избор, след като са проверили информацията, която им трябва в Facebook или Twitter.
0 | 0 |