Красавиците от рекламния блок ни мислят злото

Рекламната красота води до душевна тъга

Взимате заплата и, хоп, парите се изпаряват мигновено в името на красотата. Не, че имате слаба воля или пък толкова много се нуждаете от точно тази нова блуза, но някак си винаги успявате да изпразните портфейла. Я, сега се замислете малко повече – каква е истинската банкнотоубиваща причина?

 

Желанието – отговаряме ние. И няма как, постоянно сме атакувани от реклами, които ни заявяват, че се нуждаем от нещо. Като истински хипнотизатори, които движат своя рекламен часовник наляво-надясно с думичките "ти трябва да имаш това, за да си такава".

 

Това го доказва и поредното проучване, направено от The Journal of Consumer Research, които искат да навлязат надълбоко в женското съзнание и да отгатнат какво се случва, докато тече рекламния блок.

 

Изследваните дами са разделени на две групи, като на всяка една група са показани два вида снимки – такива, на чиито присъствали красиви рекламни лица и такива, които показвали само опаковката на продукта. След това на групите са зададени въпроси относно личната им самооценка и дали харесват жената в огледалото такава, каквато е.

 

Резултатите – жените, които харесват начина, по който изглеждат са тези, които не са имали задачата да наблюдават други красиви жени. Останалите дами пък, сякаш са се оставили на женската суета и са започнали да правят сравнения с хубавиците от екрана. По този начин, обръщайки повече внимание на недостатъците си, несъзнателно са намалили личната си самооценка.

 

Вина за това може да имат и рекламистите. Предлагат ни решението на някакъв проблем, като същевременно не ни показват проблема, а направо щастливия край, който следва.

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay