Живеем в свят, в който социалните мрежи са огромна част от нашия живот и животът ни е голяма част от социалните мрежи. Или поне на някои от нас.
Какво е инфлуенсър? Това наименование идва от глагола influence, който означава оказвам влияние. Инфлуенсърите са хора, които имат силно влияние в социалните мрежи. Те имат голям брой последователи, които взимат под внимание поведението, мнението, навиците и изобщо начина им на живот.
Инфлуенсъри могат да бъдат всякакви хора: журналисти, писатели, актьори, блогъри, спортисти. Важно е да отбележим, че инфлуенсърите не винаги са известни личности. Например вие също можете да бъдете инфлуенсъри. Всеки, който споделя информация за себе си в социалните мрежи и умее да привлича вниманието на хората може да стане инфлуенсър.
Има много примери за инфлуенсъри както в България, така и в световен мащаб. Например Ким Кардашян, кралицата на социалните мрежи, е типичен пример за инфлуенсър. Ким Кардашян е реалити звезда, телевизионен персонаж и модел, но най-голямата й сила е тази на инфлуенсър. Ким Кардашян има милиони последователи в Instagram и има огромно влияние върху тях.
Друг пример за инфлуенсър е Мирослава Дума. Няма как да не сте чули за нея, защото присъствието й в сайтовете за мода и стил е задължително. Мирослава Дума е поредното момиче, което се облича стилно и умее да подбира дрехите си. Тя бързо привлича вниманието на фотографите и започва да пише за някои модни списания. Днес Мирослава Дума има над 1 милион последователи в Instagram и запазено място на най-мащабните модни събития в света.
Ако проследите историите на някои от най-влиятелните личности в света на социалните мрежи, ще се убедите, че те са средство за увеличаване на популярността на различни брандове. Изградено е едно много силно сътрудничество между рекламодатели и инфлуенсъри, което работи доста добре.
Да бъдеш инфлуенсър- звучи като идеалната професия, нали? Да изкраваш пари, прекарвайки времето си в социалните мрежи.
Истината е, че за да бъдете истински инфлуенсъри и брандовете да имат интерес към вас има няколко условия:
Трябва да получавате лайкове, равни на 3% от общия брой на приятелите и последователите ви в социалните мрежи.
Трябва да можете да кажете за себе си "Аз съм лидер на мнение"
Трябва да умеете да стимулирате аудиторията си да коментира и споделя публикациите ви
Трябва да отговаряте и реагирате на всеки коментар
Ето и няколко полезни съвета за това как да бъдете успешни инфлуенсъри:
1. Голяма аудитория
Бъдете смели и предлагайте приятелства. Колкото по-голяма аудитория имате, толкова повече хора ще виждат постовете ви.
2. Съдържанието на поста е важно
Когато решите да публикувате нещо в социалните мрежи, трябва внимателно да обмислите поста си. Текстът трябва да бъде кратък, ясен и да провокира реакция.
3. Време за постване
Постовете трябва да се появяват в социалните мрежи в подходящото време. Вие най-добре знаете кога са най-активни последователите ви.
4. Ришерване
Публикуването на една и съща публикация няколко пъти увеличава шансовете да достигне повече хора. Но тази тактика трябва да бъде добре обмислена, тъй като е възможно да постигнете обратния ефект.
5. Коментари
Изключително важно е да отговаряте на коментарите, да тагвате човека, на когото отговаряте и изобщо да бъдете изключително активни.
6. Таг и хаштаг
Хаштаговете дават възможността на публикацията да достигне до повече хора. Съчетавайте интересни тагове и хаштагове, за да провокирате повече хора.
7. Лично отношение
Всеки обича да се чувства важен. Не пропускайте да покажете отношението си към всеки от последователите ви.
Колкото по-уверени сте в изброените неща, толкова повече интерес от страна на рекламодателите ще има към вас и ще можете да посочвате по-голяма сума. А ако се затруднявате, професионалистите от #RevTag могат да ви помогнат!
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
17 | 2 |