8 грешки в храненето, които ни правят дебели

8 грешки в храненето, които ни правят дебели
Pexels

Затлъстяването е епидемия и всички искаме да избягаме от него. Така че, ако сте качили няколко нежелани килограма, желанието незабавно да ги свалите понякога може да ви накара да направите грешки. В нашата свръх мотивация да отслабнем и поради цялата дезинформация, заливаща интернет, е много възможно несъзнателно да допуснем грешки, като например да правим грешни упражнения или да ядем грешни неща.

Ето някои от най-често срещаните грешки:

1. Мислите, че всички калории са еднакви

Не всички калории са еднакви- има добри и лоши. Калориите, които приемате, когато ядете зеленчуци, са добри, докато калориите, които приемате, когато ядете голям бургер, са лоши. Това е така, защото количеството на отделения от организма инсулин зависи повече от вида на калориите, които консумирате, отколкото от количеството калории, които консумирате.

2. Избор само на нискомаслена или диетична храна

Преработените храни с ниско съдържание на мазнини или "диетични" често се считат за идеален избор, когато става въпрос за отслабване, но това не винаги е вярно. Много от тези така наречени здравословни храни често са пълни със захар, за да имат по-добър вкус.

3. Не ядете достатъчно протеини

Протеинът е най-важното хранително вещество, ако се стремите към отслабване. Високо протеиновата диета забързва метаболизма, намалява апетита и влияе положително на няколко хормона, регулиращи теглото. Освен това помага за защита на мускулната маса по време на загуба на тегло.

4. Липса на фибри в диетата ви

Добавянето на достатъчно фибри към храната ви може да помогне за намаляване на апетита ви, като ви кара да се чувствате сити. Фибрите също така помагат при загуба на тегло, като карат тялото да абсорбира по-малко калории от другите храни. Проучванията показват, че удвояването на дневния прием на фибри може да доведе до усвояване на до 130 по-малко калории.

5. Храните се твърде често, дори и да не сте гладни

Често ни съветват да ядем малки порции и многократно през деня, ако искаме да отслабнем, а не да приемаме големи количества храна 3 пъти на ден. Това обаче не е вярно. Храненето, когато сте гладни и само когато сте гладни, е ключът към отслабването. 

6. Следвате съвета, че никога не трябва да пропускате закуската

Има "правило", че не бива да пропускате закуската, без значение дали сте гладни или не. Това обаче не е вярно, както вече отбелязахме, трябва да ядете само тогава, когато изпитвате глад.

7. Пиене на пакетирани плодови сокове

Хората, които се стремят към отслабване, най-често спират да пият безалкохолни и други подсладени напитки. Но често забравят за пакетираните плодови сокове. Дори 100% плодов сок е пълен с достатъчно захар, за да развали отслабването ви.

8. Ядете много и не консумирате пресни плодове

Консумирането на голямо количество храна и не консумирането на пресни плодове също са големи проблеми. Най-добрите плодове за отслабване са дини, круши, ябълки и грейпфрути.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

12 2
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти