Кои напитки да избягвате преди лягане

Кои напитки да избягвате преди лягане
Pexels

Да знаете каква течност да пиете, за да заспите по-бързо, всъщност е само половината от битката, която водите, за да си гарантирате заветните осем часа сън. Това е така, защото знанието какви напитки трябва да се избягват също е изключително важно. 

Напитката, която води класацията и най-вероятно няма да ви учуди, е кафето. Кофеинът е стимулант с доста дълъг период на полуразпад, което означава, че ще сте под негово влияние и то за дълго време. Страхотно е като вариант сутрин, но не и като напитка преди сън. Тъй като всеки човек реагира различно на кофеина, препоръчително е да спрете приема му след 15 ч. Ако все още се нуждаете от дозата си кафе, се спрете на безкофеиновото, още по-добре, изберете чай, който естествено съдържа по-малко кофеин от кафето.

Друга напитка, за която трябва да забравите преди сън, е алкохолът. Изпийте последната си чаша вино най-малко два часа преди лягане. Три е идеалния вариант. Може и да ви се струва, че алкохолът ви помага да заспите, но това не е така. Може бързо да ви успи, но пиенето ви кара да се събуждате по-често през нощта, а това нарушава вашия цикъл на сън.

Избягвайте сладките напитки, като сокове, газирани напитки, подсладени чайове. Захарта се бори с организма ви и може да се намеси в нормалните нива на мелатонина, отговорен за добрия сън. Грозната истина е, че тези напитки никога не са здравословният избор и със сигурност не са начин да утолите жаждата си преди лягане.

По очевидни причини няма смисъл да се пие енергийна напитка преди лягане. Количеството кофеин в тези напитки може да затрудни заспиването ви, като намалява общото ви време за сън. Енергийните напитки могат да съдържат два до три пъти повече кофеин от содата и кафето.

Най-изненадващо е, че не трябва да пиете вода преди лягане. При здрави организми отделянето на урина през нощта е по-слабо, отколкото през деня. Ограничаването на водата преди сън, ще ви помогне да не се будите през нощта с желание да посетите тоалетната. През деня трябва да пиете много, за да предотвратите дехидратацията. Вечерта намалете значително количеството на изпитата течност.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

4 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти