7 грешки, свързани с хидратацията, които често допускаме

7 грешки, свързани с хидратацията, които често допускаме
Pexels

Телата ни се състоят от до 60% вода и пиенето на вода през целия ден е от съществено значение за блестящата кожа, поддържането на здравословно тегло и изхвърлянето на токсините от тялото. Това дори влияе на нашето настроение. Но получаването на достатъчно течности е много повече от просто пиене на 8 чаши вода на ден.

Ето кои са най-честите грешки, свързани с хидратацията, които допускаме:

1. Пиете вода след тренировките си

Въпреки че е вярно, че пиенето на вода след тренировка помага за хидратацията, също така е важно да пиете достатъчно преди и по време на тренировка. Ако започнете тренировката си почти дехидратирани, ще загубите още повече течности, докато тренирате, и това може да е опасно за вашето психическо и физическо здраве. Но не е нужно да се придържате само към водата, за да възстановите баланса на течностите си. Кокосови напитки, черен и зелен чай и дори шоколадово мляко ще ви хидратират също толкова добре, колкото и водата.

2. Мислите, че кафето и чаят не се броят

Вашата сутрешна чаша кафе или чай може да служи като леко хидратираща напитка. Въпреки че тези напитки съдържат най-вече кофеин, те все пак добавят към количеството течности, които получавате всеки ден. Пиенето на около 3,5 чаши кафе на ден ще ви поддържа толкова хидратирани, колкото пиенето само на вода, според проучване.

3. Ядете твърде малко сол

Въпреки че диетата с високо съдържание на натрий може да дехидратира тялото, натрият поддържа баланса на течностите в тялото. Ние естествено губим натрий и други микроелементи чрез потта и водата и натрият трябва да бъдат набавяни. 

4. Пиете 8 чаши вода на ден

Този популярен съвет не винаги е точен. Колко вода се нуждаем зависи от различни фактори на начина на живот, като например колко физически активни сме, какво ядем, къде живеем и други. За да изчислите количеството вода в литри, от което тялото ви се нуждае ежедневно, умножете теглото си в килограми по 0,033.

5. Първото нещо, което правите сутрин, е да изпиете чаша вода 

Губим телесни течности по време на сън и дори да пием достатъчно преди лягане, ще почувстваме жажда до следващата сутрин. Но пиенето на обикновена вода на гладно не е най-ефективният начин за хидратиране. Нашите тела по-лесно усвояват и задържат вода, когато има други хранителни вещества. Така че, ако се опитвате да поддържате баланса на течностите, пийте водата си с лека закуска или вместо това изпийте чаша портокалов сок или мляко.

6. Не пиете вода по време на тренировка

Когато тренираме, телата ни губят вода чрез потенето. Поддържането на хидратация по време на тренировка е важно за регулиране на телесната температура и кръвното налягане. Фитнес експертите препоръчват да пиете вода на всеки 10 до 20 минути по време на тренировка.

7. Забравяте за богатите на вода храни

Много плодове и зеленчуци се отчитат за общия ви прием на течности. Някои от тях, като домати, диня и краставици, също са богати на калий, който помага на тялото ви да остане по-дълго хидратирано.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти