Жена и типично мъжки спорт са толкова различни понятия, че трудно биха се обединили в едно изречение. Само че дамите отдавна са приели предизвикателството да се справят със заниманията на господата, затова и футболът, фехтовката и автомобилизмът например, практикувани от нежния пол, отдавна не са митове.
Миналият месец бившият шампион във Формула 1 - отборът на Уилямс, назначи жена като пилот по развитието на автомобилите. Нейното име е Сузи Уулф и освен, че е съпруга на акционера в клуба и директор Тото, има зад гърба си седем сезона като състезател на Мерцедес в немското състезание Touring Car Championship (DTM).
Сузи прекарва детството си в Шотландия. Баща ѝ имал бизнес с покупко-продажба на мотори и така се запознал с майка ѝ: тя си купила първото колело, но срещнала и любовта на живота си.
Когато Сузи е на 13 години, посещава състезание от Формула 3. Победител е младият, вече състезател във Формула 1, Дженсън Бътън, а малкото момиче открива призванието си. Тя си обещава, че ще се състезава, когато порасне. Започва да се занимава с картинг и през 1996 година печели титлата Състезателка на годината. Това се случва три поредни години. По-късно записва да учи международен бизнес в Единбургския университет, но след 2 години се отказва, за да следва мечтата си.
През 2001 година попада във Формула Рено, където има три успешни сезона. Те я отвеждат до следващото голямо предизвикателство, а именно мястото, което я е накарало да се влюби в състезанията. Формула 3 е следващият етап от развитието на влюбената в автомобилизма Сузи.
Само година по-късно тя отново сменя работното си място. Този път попада в немското състезание Touring Car Championship (DTM). Следват седем успешни сезона, в които Уулф еманципира жените на пистата.
Състезателката споделя, че чувството да караш с 280 км/ч не може да бъде описано. Най-трудно е тялото да бъде адаптирано към невероятната скорост. Споделя, че прави специални упражнения за гърба, стомаха, краката. Допълва, че е с 20 до 30 кг по-лека от мъжете в същата професия.
"Не се състезавам, за да докажа, че жените можем да бъдем по-добри от противоположния пол. Правя го, защото ми харесва. Но не смятам, че вече съм постигнала нещо голямо, което да ми извоюва място в мъжкия свят."
В интервю за CNN Сузи разказва, че най-голяма роля за развитието ѝ са изиграли нейните майка и баба: "Те никога не ми казаха, че правя нещо необичайно. Мисля, че майка ми дори не гледа състезанията ми, защото се притеснява твърде много. Но баба ми е много силна. Когато е била на 39 години, дядо се парализира от кръста надолу след катастрофа. Тя се грижеше за него до смъртта му през 2011 година. Тя никога не се оплака, никога не беше негативна. Отдаде живота си на него."
Сузи споделя, че е научила най-трудния си урок през 2005. Не можела да намери достатъчно спонсори, за да стигне до Формула 3, счупила глезена си и се наложило да пропусне няколко състезания. "Отрязали" я от Рено, но седмица по-късно вече имала договор с Mercedes Benz. Признава, че дори когато изглежда, че няма изход, такъв винаги се намира.
Животът на състезателката не е само работа. От края на миналата година е омъжена за Тото Уулф, акционер и директор в отбора на Уилямс. Цени високо хубавата кухня, но казва, че не е добър готвач. Дразни я, че може да прекара 1 час в кухнята, за да сготви нещо, което ще бъде изядено за 10 минути.
Надяваме се да видим Сузи отново на пистата. Във Формула 1 все още не е имало състезателка от нежния пол, но изглежда Уулф има всички данни да промени стереотипа. Нейният упорит стремеж за пореден път доказва, че невъзможни неща няма. Все пак, човек наистина е голям точно колкото мечтите си.
38 | 0 |