7 вкусни начина да направите кафето си по-здравословно

7 вкусни начина да направите кафето си по-здравословно
pixabay

Закъснявате за работа, но успявате да изпиете едно кафе преди първата си среща. Денят напредва, стомахът ви ръмжи и вие осъзнавате, че сте пропуснали закуската. Пиенето на кафе има много ползи за здравето, но може да потисне апетита ви и някои хора го използват като заместител на храната.

Ето как да направите кафето по-здравословно, без да губите апетита си и да съсипвате метаболизма си:

1. Избягвайте изкуствените подсладители и рафинираната захар

Това може да изглежда очевидно, но кафето е здравословно само по себе си. Всъщност вие го превръщате в нещо вредно за вашето тяло, като му слагате захар. Много популярни варианти на кафе са пълни с изкуствени подсладители или рафинирана захар. Например, средно едно макиато има 34 грама захар, а моката има 49 грама захар.

Поради голямото количество фруктоза в захарта, тя може да причини всякакви сериозни заболявания като затлъстяване и диабет. Ако не можете да понасяте вкуса на кафе без захар, можете да използвате естествен подсладител като стевия.

2. Заложете на качеството, а не на количеството

Качеството на кафето може да варира и зависи от обработката и начина на отглеждане и печене на кафето. В много случаи поради нуждата от масово производство на кафе и поради факта, че кафеното дърво отнема до 5 години, за да расте и да произвежда 10 килограма кафе, някои фермери пръскат кафените си дървета със синтетични пестициди и други химикали които никога не са били предназначени за човешка консумация.

Тези химикали ускоряват периода на растеж на всяко дърво и има много противоречия относно дългосрочните последици за здравето, които имат върху хората. Ако се притеснявате за съдържанието на пестициди в кафето, помислете за закупуване на органично кафе на зърна на качествена марка.

3. Добавете малко канела в кафето си

Канелата е много вкусна подправка, която можете да добавите в кафето си, за да му придадете по-интересен вкус. Изследванията показват, че канелата може да понижи нивата на кръвната захар и холестерола. Тя е натоварена с антиоксиданти, които защитават човешкото тяло от оксидативното увреждане, причинено от свободните радикали.

Освен това, канелата може да подобри основните рискови фактори за сърдечни заболявания, включително холестерол, триглицериди и кръвно налягане. Така че, ако имате нужда от подправка в кафето си, щипка канела ще свърши работа.

4. Добавете малко какао в кафето си

Какаото, подобно на канелата, също е богато на антиоксиданти и осигурява много ползи за здравето, включително намаляване на риска от сърдечни заболявания. В допълнение, то помага за намаляване на теглото чрез подобряване на митохондриалната биогенеза и също така предлага защита на невроните.

Според Националния институт по здравеопазването какаото подобрява познавателните способности и позитивното настроение. Опитайте да добавите какао на прах в кафето си, за да добавите вкус.

5. Избягвайте пиенето на прекалено много кафе

Както вече споменахме, пиенето на кафе е много здравословно за нашите органи, но прекомерната консумация може да предизвика редица здравословни проблеми.

Твърде много кофеин може да доведе до тревожност или замаяност. То може да повлияе на съня, да наруши качеството на съня ни и да се превърне в пристрастяване, при което ще изградим толерантност към кофеина - така че вместо една чаша кафе може да ни трябват 3, за да се събудим.

6. Не пийте кафе след 14.00 следобед

Кофеинът прави кафето толкова популярно. Това е стимулант и ви дава енергия да останете будни и да сте продуктивни. Пиенето на кафе по-късно през деня може да попречи на съня си, независимо колко толерантност имате към него, а лошият сън причинява допълнителни здравословни проблеми.

Поради тази причина, ако трябва да пиете кафе по-късно през деня, по-добре е да изберете безкофеино или чаша черен чай, който има много по-малко кофеин, но все пак ви дава енергия.

7. Избягвайте изкуствени сметани

Сметаната е най-често срещаната съставка в кафето, особено в САЩ. Много добре познатите нискомаслени изкуствени сметани обикновено са силно преработени и могат да съдържат съмнителни съставки. Никога изкуствените продукти не са добър избор, така че по-добре добавете краве мляко към кафето си, вместо сметана. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти