6 стъпки за преодоляване на трудно детство

6 стъпки за преодоляване на трудно детство
pixabay

За съжаление не всички имат щастливо детство. Трудното детство може да включва насилие, емоционална нестабилност на родителите, скръб и много други неща, които имат последствия през целия живот. Възстановяването от токсично детство е трудно, но напълно възможно. Може да отнеме известно време, докато ви намерите път към самооткриване, докато разгърнете собствените си сили и потенциал да живеете най-добрия си живот.

Ако и вие сте имали трудно детство, можете да се справите с този проблем в 6 стъпки. Ето кои са те:

1. Допускайте хора до себе си

Обикновено тези травми от детството карат хората да живеят живота си "в режим на оцеляване" и е много трудно да допускат хора до себе си. Това води до изолация и самота. За да се справите с този проблем, трябва да се опитвате да допускате хора до себе си и да показвате истинската си същност, без да се притеснявате от това.

2. Грижете се за физическото и психическото си здраве

Когато един човек е имал трудно детство, обикновено подсъзнателно се чувства така, сякаш не заслужава грижи. Без значение в какво вярвате, винаги се отнасяйте към себе си, както към най-добрия си приятел. Грижете се за здравето си, като инвестирате в качествен сън, добра храна и спорт. За добро психично здраве трябва да отделяте време на себе си и трябва да се научите да се справяте с емоциите си. Можете да се обърнете и към терапевт, за да ви помогне с това.

3. Действайте безстрашно

Повечето хора, които са имали трудно детство имат един непрестанен страх в себе си. Именно заради този страх издигат стени около себе си и не допускат никого. Опитайте да се отървете от този страх и допускайте хората близо до себе си, в даден момент ще разберете, че не всеки иска да ви нарани.

4. Доверявайте се на хората и им позволявайте да ви подкрепят

Всичко, което трябва да направите, е да намерите група приятели, които ще ви обичат и подкрепят. Това може да отнеме малко усилия, но в дългосрочен план ще бъде полезно, ако го направите правилно. Независимо къде се намирате в момента, трябва да си позволите да потърсите подкрепа, ако имате нужда от нея. Заслужава си.

5. Приемете факта, че детството ви е било такова и променете сегашния си живот

Да приемете този факт не означава да бъдете съгласни с него. Просто осъзнайте, че детството ви е било такова и няма как да върнете времето назад и да го промените. Трябва да изберете как да се справите с него. Можете да позволите на тежкото детство да контролира живота ви до неговия край или да забравите лошите спомени и да продължите напред. Изборът е ваш.

6. Бъдете нежни към себе си

Ако сте имали трудно детство, може да се чувствате така, сякаш животът ви е извън вашия контрол. Бъдете търпеливи към себе си и се радвайте на всяка малка победа. Така ще стигнете до голяма победа.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

2 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти