Телевизионните и радио водещи във Франция вече няма да могат да казват "Туитър" и "Фейсбук" в ефир, освен ако не съобщават новина изрично за една от двете компании, съобщава mashable.com. Забраната всъщност идва от специално постановление, касаещо радио и телевизионните предавания.
С други думи, френските телевизионни и радио медии, които искат да накарат своите зрители и слушатели да се свържат с тях чрез Туитър или Фейсбук, повече няма да имат право да призовават пряко за това. Изрази като "Последвайте ни в Туитър" и "Харесайте страницата ни във Фейсбук", типични за американските медии например, вече са забранени във френските медии. Вместо това водещите имат право да казват "Открийте ни в социалните мрежи" без да ги споменават по име.
Постановлението е издадено на 27 май тази година. Но какви са официалните причини за създаването му? Очевидно споменаването на Туитър и Фейсбук, както и на други социални мрежи, противоречи на на друго постановление от 1992 г. В него се забранява скритата реклама.
Кристин Кели, говорителка на местния регулаторен орган, се опитва да обясни решението по следния начин: "Би било нечестно да се дава предимство на Фейсбук, да кажем. Това е мрежа, струваща милиарди долара, а същевременно има толкова много социални мрежи, които имат по-голяма нужда от признание."
Матю Фрейзър, канадски журналист, който живее и работи в Париж, вижда забраната като пореден пример за вкоренената ненавист на французите към англо-саксонската културна доминация.
0 | 0 |