Усмихнати, намръщени, намигащи, показващи любов, съгласие, интерес...емотиконите станаха неизменна част от онлайн комуникацията ни. Но колкото и провокиращи ни да ги използваме да са, нямат място в служебната комуникация.
Напротив, емотикони в служебна комуникация могат да ни навредят повече, отколкото си мислим.
Наскоро бе публикувано много интересно изследване в списание Social Psychological and Personality Science. Всичко започва когато група учени от Израел решават да проверят дали смайлитата в служебни имейли могат да повлияят на приемането на информацията. И, да, усмивката определено прави впечатление в имейла, но не позитивно, както се очаква от написалия текста.
Ефектът, който предизвиква емотикона в служебен имейл е точно обратен- изпращащият се възприема като по-малко компетентен по темата. Независимо, че усмихнатото лице в онлайн комуникацията би трябвало да подсказва топлота у отсрещната страна, информацията, която човек споделя в отговор е много по-малко, показват проучванията.
По друг начин казано, онлайн усмивката създава усещане за изкуствена топлина и намалява доверието в автора на служебния имейл.
Още един важен извод от изследването е, че хората предполагат, че работен мейл, съдържащ емотикони, е по-вероятно изпратен от жена.
Така че независимо от възрастта и пола си, погледнете служебния имейл преди да настиснете "изпрати" следващия път и махнете случайно изпуснатите смайлита.
Повече по темата, както и още любопитни теми на wnesstv.com, както и във фейсбук страницата на WnessTv.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 | 0 |