Феномен в модния бизнес: София Аморузо

Бизнесдама, която кове сама собствената си съдба

<p>Наричана "феномен в модния бизнес”, София Аморузо е пример за жена предприемач, и то от най-успешните. Само на 28 години, тя вече е постигнала мечтата на повечето бизнесмени от този бранш. А и от всички други ниши, в които се изкарват пари.</p>

Наричана "феномен в модния бизнес”, София Аморузо е пример за жена предприемач, и то от най-успешните. Само на 28 години, тя вече е постигнала мечтата на повечето бизнесмени от този бранш. А и от всички други ниши, в които се изкарват пари.

Наскоро ви показахме млади дами, заснети от Тери Ричардсън и облечени във винтидж дрехи на известен бранд. В нашата галерия можете да видите още красиви и свободолюбиви мацки, които носят на облеклата си етикет на същия лейбъл. Името му е Nasty Gal. Той ги е направил привлекателни и различни. Но това не може да се сравнява с нещата, които е направил за своята създателка София Аморузо.

Наричана "феномен в модния бизнес”, София Аморузо е пример за жена предприемач, и то от най-успешните. Само на 28 години, тя вече е постигнала мечтата на повечето бизнесмени от този бранш. А и от всички други ниши, в които се изкарват пари.

За четири години нейната фирма за продажба на дрехи завладя целия интернет, поставяйки основите на бизнеса с модерни, но евтини дрехи. Тази година компанията е извършила продажби на стойност 128 милиона долара, което означава 60% ръст. Същевременно, стоките на Nasty Gal почти не са били рекламирани, нито пък от бранда са обявявали грандиозни намаления. Просто София, благодарение на социалните мрежи като Instagram, Twitter и Facebook, съумява да изгради устойчива мрежа от потребители, които да пазаруват онлайн. Превърнала е "харесванията” в продажби.

Най-скорошната стъпка в развитието на Nasty Gal е първата самостоятелна колекция, чийто дизайнер е самата София Аморузо. Именно за нея ви разказахме по-рано тази седмица. Има и още една иновация - за пръв път в историята си Nasty Gal се обръща към фокус група преди да пусне на пазара своите предложения за обличане. София разказва пред сп. Forbes за тази среща с потенциалните потребители. Тя е била учудена да чува от дамите реплики от сорта на "вдъхновяващи и силни” и "секси, точно като за мен” при опитите да опишат облеклата.

"Като че ли прочетоха мислите ми. Никога не използвам тези думи публично, но мисля с тях”, споделя младата дизайнерка.

Феномен в модния бизнес: София Аморузо
Nasty Gal има доста интересни метрики, що се отнася до поведението на потребителите. ¼ от неговите 250 хиляди клиента посещават сайта веднъж дневно и остават за поне 7 минути. 10% посещават страницата над 100 пъти месечно. Невинаги купуват, но постоянно следят какво се случва с любимия им онлайн магазин. И реално компанията осъществява над половината си продажби благодарение на 20% от посетителите - устойчивата група, склонна да пазарува от там.

Нейният успех се дължи на елементарно правило. Аморузо твърди: "Моята философия е, че продаваш нещата за повече пари, отколкото си ги купил.” Тя се нарежда сред най-успешните мениджъри на Силициевата долина с бизнес, който струва черно на бяло 130 милиона долара. И се очаква да продължи с развитието си.


"Никога не съм виждала някой да работи на заплата”, споделя София. Тя има гръцки и американски корени. Нейният дядо е държал мотел и магазин за пиана. Баща ѝ пък е давал ипотечни кредити, а майка ѝ е продавала къщи. В средата на 90-те малката София е била президент на будката за лимонада на нейната улица. Ала животът ѝ в Сакраменто станал доста по-тежък, когато родителите ѝ загубили своята работа.

Скоро след това бащата на 10-годишното момиченце започнал да я взима със себе си да разнася вестници в 6 сутринта. Още тогава София е имала представа как се изкарват пари. На 15 е правила сандвичи в закусвалня, докато нейните съученици се занимавали с глупости. Съветът на баща ѝ я мотивирал допълнително: "Покажи се, не спирай да се развиваш. Измий пода, въпреки че никой не ти е казал да го направиш.”.

Феномен в модния бизнес: София Аморузо
Аморузо направо нямала умора. Преди да навърши 22 години, вече е била продавачка на 10 различни места. Заради страстта си към фотографията влязла в училище по изкуствата, но все имала усещането, че си губи младините.

Тогава разбрала за бизнеса с винтидж дрехи в eBay. Веднага спечелила някой долар от собствените си дрехи, а след това се разровила още повече в тази ниша. Оказало се, че не би представлявало проблем и тя да препродава дрехи, само че по-успешно.

В началото ѝ било трудно, разбира се. Тя купувала дадена стока и след това я продавала за от три до пет пъти по-висока цена. Привличала потребителите, като не просто снимала облеклата, а правела фотосесии на свои красиви приятелки, заели артистични пози. Те били облечени с дрехите, обявени за продажба, а София използвала уменията си на фотограф и гаражната врата на леля си за фон.

Аморузо се опитвала и да сондира мненията на потенциалните потребители. Качвала снимка на някой модел в MySpace и проследявала реакциите на последователите ѝ там. Ако коментарите били негативни и се отнасяли до позата или външния вид на модела, тя се опитвала да продаде дрехата, като я снима, облечена от някого другиго.

Феномен в модния бизнес: София Аморузо
След година и половина в eBay, Аморузо вече имала 30 хиляди приятели в MySpace, продавала за 115 хиляди долара и имала чиста печалба от 20 хиляди. Тогава се преместила от къщата на леля си в студио близо до Сан Франциско. Ала отново започнала да се чувства неудовлетворена.

Създала уебсайт, носещ името на една песен - Nasty Gal. София започнала да пренасочва потребителите си от eBay към сайта, обвързала и профила си в социалните мрежи с него. От гигантът я обвинили, че краде клиентела и закрили акаунта ѝ. Това я мотивирало да развие своята бизнес идея и да постигне мечтите си.

Няколко седмици след "изритването” ѝ от eBay, София пуснала своя сайт за винтидж облекла. Започнала да организира различни игри с потребителите, опълчила се срещу най-големите онлайн брандове. Занимавала се с всичко съвсем сама.

По-късно наела Кристина Феручи - момиче от Сан Франциско, което все още е сред най-активните купувачи в Nasty Gal. Те започнали да експериментират - първо с далечни на винтидж културата стоки от корейски фирми, които зареждат шопинг улиците в Лос Анджелис. След това започнали да убеждават големи компании да работят с тях и попаднали на дизайнера на обувки Сам Еделман. Той отказал сътрудничество, основано на препродажби, но предложил да им помогне да развият своя бранд.

Феномен в модния бизнес: София Аморузо
Миналия ноември Аморузо била на среща с потенциални инвеститори - Index Ventures, които финансирали компаниите за онлайн пазаруване Etsy и ASOS, както и определени сегменти от Facebook. Но тогава всъщност не ѝ трябвали пари, а идеи, затова отказала сделката. 

Срив в бизнеса ѝ се оказало напускането на мениджъра на склада. Хиляди поръчки били приети за стоки, които не са налични. Други клиенти пък получили грешни продукти. Така Nasty Gal трябвало да отмени 1000 поръчки. А тези парични загуби били поети от гореспоменатите инвеститори. 

"Аз съм на 28 и трябва да имам воля”, казва тя, изумявайки повечето си приятели с постиженията си и наличието на план за следващите години. "Бях спонтанна”. Но вече не е. Сега гледа напред и развива бизнес за милиони, както само една жена би могла да го прави - със сърце и желание за собствено удовлетворение.

8 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



30
Не е посочен 23.08.2012|14:52
викаш не е като родните кифли силиконови
29
Не е посочен 23.08.2012|14:52
добри са й нещата , секси, летни
28
Не е посочен 23.08.2012|14:40
Ей това е наистина да си ама истинска бизнес дама, а не от тия псевдо измислени бизнесменки, които си мислят, че са голямата работа, щото мъжете им са им дали някой лев за бизнес.
27
Не е посочен 23.08.2012|14:38
Суперски са дрехите!!!
26
Не е посочен 23.08.2012|14:28
браво на нея , постигнала е много ;)
25
Не е посочен 23.08.2012|14:27
Ей на това му казвам да имаш бизнес усет! Много хора, два пъти по възрастни от нея могат само да мечтаят за нейния успех!
24
Не е посочен 23.08.2012|14:21
евала е чисто европейска дума, изразяваща почит и възхищение, личи си, че не си от Ориента:))))
23
Не е посочен 23.08.2012|14:21
че доста "зла" марка за такава миловидна жена, каквато изглежда софия
22
Не е посочен 23.08.2012|14:09
Едно ЕВАЛА за жената :)
21
Не е посочен 23.08.2012|14:07
Разгледах и сайта, има супер готини неща!
20
Не е посочен 23.08.2012|14:05
Някои неща определено много ми харесаха!
19
Не е посочен 23.08.2012|14:03
Заслужила си го е жената :)
18
Не е посочен 23.08.2012|13:53
Дрехите й наистина са много красиви! Има за всеки по нещо!
17
Не е посочен 23.08.2012|13:47
Има и някои добри модели, които бих носила аз :)
16
Не е посочен 23.08.2012|13:45
Има нещо такова! Но пък така може да обхване всички вкусове!
15
Не е посочен 23.08.2012|13:41
Изчистени?!? Някои неща са тотален кич!
14
Не е посочен 23.08.2012|13:35
Някои неща ми харесаха много , други въобще!
13
Не е посочен 23.08.2012|13:34
Харесват ми моделите на София - изчистени, в добре подбрани цветове и заредени с много стил.
12
Не е посочен 23.08.2012|13:33
"В средата на 90-те малката София е била президент на будката за лимонада на нейната улица. " - като гледам София произхожда от семейство предприемачи, които са ѝ изградили усет към бизнеса още от малка
11
Не е посочен 23.08.2012|13:30
Да превърнеш "харесванията” във фейсбук в продажби - това е целта на всеки човек с предприемаческо мислене
10
Не е посочен 23.08.2012|11:42
Така е...като е по- евтино хората ще си пазарят повече :)
9
Не е посочен 23.08.2012|11:35
Жената се е усетила, че когато е хубаво и евтино има много по- голям успех.
8
Не е посочен 23.08.2012|11:32
да е жива и здрава и само напред, както винаги :)
7
Не е посочен 23.08.2012|11:18
Много е добра, наистина.
6
Не е посочен 23.08.2012|10:17
Браво на момичето, изглежда много амбициозна и надъхана да прави нещо различно :)
5
Не е посочен 23.08.2012|09:56
Браво на нея,с желание и упоритост като правиш нещо,то се получава!Възхищавам се на такива хора!
4
Не е посочен 23.08.2012|09:36
много се радвам на такива хора,които са съумели да постигнат всичко,при това сами,като са се бори със зъби и нокти и са оцелели благодарения на добрия си нюх и своята находчивост
3
Не е посочен 23.08.2012|09:16
много вдъхновяваща статия и дрехите са страхотни,но въпреки,че са съвсем по джоба за много хора,за българския стандарт все още си остават скъпички
2
Не е посочен 22.08.2012|17:53
Много красива девойка .Снимките са много красиви
1
Не е посочен 22.08.2012|17:15
Много е важно да имаш увереност и сърце и да вървиш напред.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay