Може ли животът на децата ни да бъде пълноценен чрез разговор за алкохола? Кой трябва да започне този разговор? И кога е "навреме”? Отговорите на тези въпроси за 4-та поредна година ще търси и намира програмата на Спиритс България за ранна превененция "Родителски срещи в бар: малки разговори на големи теми”.
Спиритс България е българската асоциация на отговорните вносители и производители на алкохол. Освен тази програмата, на среща с медиите днес асоциацията представя още две свои инициативи, свързани с отговорното шофиране и местата за продажба на алкохол. Трите програми са обединени във времето от обща, остра нужда: създаването на условия за пълноценен живот на българските деца и тийнейджъри.
София, 4 октомври 2016 г. - Ранната превенция, отговорното шофиране и работата с търговците на дребно са трите социални приоритета на Спиритс България - асоциацията, в която членуват най-големите и отговорни алкохолни компании у нас.
"Пълноценният живот на всяко дете и поддържането на здравословна среда за неговото развитие е отговорност на всеки един от нас, лична и професионална. Нашата гилдия се ангажира с процеса на всички нива – разговор с родителите и учителите на деца между 11 и 13 години, диалог с тийнейджърите, които навлизат в света на възрастните и постоянна, мотивирана връзка с търговците на алкохол, от които в огромна степен зависи кога и как започва консумацията на алкохол в живота на всеки от нас. Провеждаме и множество информационни кампании, насочени към цялото ни общество днес", коментира Ралица Скорчева, председател на Спиритс България.
Ралица Скорчева (председател на "Спиритс България")
Резултатът от усилията на Спиритс България е положителен и сравним с постиженията в ранната превенция на останалите европейски държави. През последните няколко години работим трайно в следните 3 направления:
РОДИТЕЛСКИ СРЕЩИ В БАР: МАЛКИ РАЗГОВОРИ НА ГОЛЕМИ ТЕМИ
Програмата за ранна превенция, която удължава успешно своя живот за 4-та поредна година, е насочена към родители и учители на деца в 4 клас. "В нетрадиционните срещи коментираме как да отложим първата употреба на алкохол във времето. Макар и да звучи твърде рано, именно това е възрастта - 11-12 години, в която трябва да започнем разговор за алкохола” - коментират експертите на кампанията, допълвайки, че - средно - консумацията на алкохол в Европа започва едва на 13-годишна възраст.
"Според последното паневропейско изследване на Световната здравна организация, чиито резултати бяха обявени през 2016 г. в Европа има 39% спад на първата среща с алкохола в тази възраст, 50% спад в употребата на алкохол веднъж седмично на тази възраст и 40% спад в първата злоупотреба с алкохол между 11 и 13 години. Резултатите за България са близки до средните за Европа - например спадът в употребата на алкохол от деца между 11 и 13 г. е 30%", обявиха членовете на Спиритс Юръп, благодарение преди всичко на кампании за ранна превенция и постоянна комуникация със семейството и училищната система в тяхната връзка за по-добър живот на детето.
Тази есен родителските срещи в бар ще продължат да се случват и в други градове на страната, за да представят пред все повече родители, учители и психолози специални модули, които ни учат как да проведем първия разговор за алкохола у дома и в училище.
До момента програмата е била в София, Враца, Пловдив, Варна и Бургас, запознавайки над 500 родители с фразата "Има време" и темата за първия разговор с децата за алкохола.
Радослав Радев Председател на НЛВК
НЕ ПРОДАВАМ АЛКОХОЛ НА НЕПЪЛНОЛЕТНИ
Това е посланието, с което Спиритс България ограничава продажбата на алкохол на непълнолетни в търговската мрежа за втора поредна година заедно с Лидл България и Kaufland България като пазарни лидери и компании, готови да изразят позицията си към социалнозначими теми. За първи път в партньорството се включват Националната лозаро-винарска камара (НЛВК) и по-малки магазини и обекти за продажба на дребно, т.е. тези, в които проблемът реално съществува и без самосъзнанието иподкрепата на хората по веригата е трудно да се ограничи. "Не продаваме алкохол на непълнолетни", е програма, която не просто подкрепяме, а прилагаме като принцип в ежедневната си работа - споделят Лидл България - считаме, че комуникацията на мястото на продажба е ключова, затова заставаме зад нея с 85 търговски обекта и се надяваме примерът ни да бъде последван.” "Като социално отговорна компания, искаме децата на България да водят здравословен начин на живот. Във всички 56 хипермаркета Kaufland "Не продаваме алкохол на непълнолетни”, а предлагаме богат избор от продукти, подходящи за тяхната възраст. Kaufland България застава изцяло зад каузата на Спиритс България за ограничаване продажбата на алкохол на непълнолетни в търговската мрежа. Надяваме се, че с общи усилия ще успеем да допринесем за ограничаване употребата на алкохол сред подрастващите", допълват представителите на търговската верига.
ШОФИРАНЕ = ОТГОВОРНОСТ
Бъдещите и начинаещи шофьори са фокус в програмата "Шофиране=отговорност", създадена от "Перно Рикар" и осъществена в партньорство със Спиритс България. Основните послания на програмата са отправени към 18-19г ученици (над легално забранената от закона възраст за неупотреба на алкохол) и младите кандидат шофьори чрез дванадесетминутен образователен филм "Моментът никога не е само един" и образователна листовка. "Програмата е насочена към възрастта, в която младите хора стават пълноправни членове на обществото, но се оказва, че не са достатъчно подготвени за някои от отговорностите и за последствията от взетите решения", коментира Мирослава Симова, Изпълнителен директор на "Перно Рикар" и член на борда на директорите на Спиритс България, Мирослава Симова.
Допълнителна информация за програмите можете да намерите на konsumirai-otgovorno.bg и predi18.org - ресурси на Спиритс България, които предлагат подробна информация за консумацията и влиянието на алкохола в различните възрастови групи.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 | 1 |