Столичните молове стигнаха дъното

В търсене на най-добрите молове потвърдихме съмненията си за най-лошите такива

Столичните молове стигнаха дъното

През последните години из цяла България бяха построени огромни молове, пълни с магазини и заведения. Просторни сгради за хората с малко време и пари за харчене.

Особено през по-студените месеци, търговските центрове се превръщат в средище за близки приятелки, големи компании и цели семейства. Всички пазаруват дрехи, играчки, обувки или козметика; след това хапват на крак или сядат в наличния ресторант, прекарват известно време в зоната за забавления, след това купуват дребни неща за вкъщи от супермаркета и се прибират у дома. Денят, прекаран в мол, е ден мечта!

Да, ама не. Последното твърдение звучи по-скоро като утопичен социалистически лозунг, отколкото като реалистична оценка на посещението в някой търговски център. Особено в София! И вие, като клиенти, със сигурност сте ставали свидетели на не особено приятни сцени с главни герои неприятна миризма, липса на хигиена, лошо обслужване и неподдържани общи части в сградата. Колкото излъскани и парфюмирани да са всички обекти в нея, общата картинка е грозна.

Оказа се, че изобщо не си въобразяваме - положението в столичните молове наистина е най-критично. Според направено проучване "Таен клиент” за International Service Check, именно моловете в най-големия български град са далеч от осигуряването на необходимата атмосфера за щастливи посетители. Дори често лансираният като успешен The Mall не отговаря на условията, за да бъде сред добрите изобщо.

Наблюденията са направени в периода 10 декември 2012 - 5 януари 2013 и включват 178 проверки в 15 мола (имената им може да видите в края на статията).

Оценяваните аспекти са:

  1. Комуникация с посетителите (означения, осигурена среда за хора с увреждания и майки с деца, разстояние от спирки на градския транспорт и стоянки на таксите);
  2. Изглед (екстериор, чистота, наличие на кошове за отпадъци и др.);
  3. Тоалетни (означения, чистота, оборудване);
  4. Функционалност (указателни схеми, означения, асансьори/ескалатори, обособени места за сядане, детска площадка, гардероб, шкафчета за личен багаж и др.);
  5. Атмосфера (музика, сила на съобщенията, температура);
  6. Информационен пункт – ако е наличен (изглед, както и наличие и компетентност на обслужващия служител).


За всяка сфера има и своеобразна класация на първенците, справили се най-добре в нея. Впечатление прави, че в нито една от проучваните категории не е застанало името на търговски център в София сред първите три. За сметка на това, конкурентите в Бургас, Русе, Пловдив и Варна се грижат много по-добре за комфорта и доброто настроение на своите посетители. И съответно са водещи в класацията "Най-добрите молове в България”.

Любопитно е, че очевидно организаторите на проучването са изпитали неудобство от резултатите. Те са назовали водачите в съответните позиции, но не се ангажират с имена, когато съобщават най-големите провали. Може би, за да не съсипят и без това не особено високото реноме на някой мол?

Така например те съобщават, че "В категорията "Клиентско обслужване в магазините” Mall Galleria в Бургас е получил 96,7%. Останалите търговски центрове се намират доста по-назад - Burgas Plaza Mall например е със 78,3%. Най-ниският получен резултат е само 38,3%.”.

Добре, но кой е той? Защото според общоприетото мнение, всеки търговски център от участвалите в проучването би бил достоен да заеме мястото си на дъното в класацията за добро обслужване. Все пак всички сме наясно с широкоразпространената диагноза "нелюбезна продавачка”. Меко казано "нелюбезна”.

Пълните резултати от проучването може да видите в Econ.bg.

Няма как да си кривим душата, jenite обожаваме шопинга! Същевременно работим по много и именно моловете са онези места, на които може да разпуснем, дори когато разполагаме с ограничено време.

За съжаление, ако сте от София, знаете - по-добре да не се обръщате за помощ към никого, да не се оплаквате от нищо и да ползвате тоалетната у дома. В противен случай рискувате да развалите деня си с негативни емоции, породени от липсата на загриженост към вас. И към всички останали клиенти.

Очакваме с нетърпение да видим какво ще ни предложат новите молове, чиито откривания тепърва предстоят. Поне могат да се поучат от чуждите грешки навреме.

Ако тази статия ви е била интересна, присъединете се към Jenite.bg във фейсбук!

В проучването са били включени:

City Center Sofia – бул. "Арсеналски" 2, град София;

The MALL – бул. "Цариградско шосе" 115, град София

Grand Mall Varna – бул. "Андрей Сахаров" 2, град Варна

Park Mall Stara Zagora – бул. "Никола Петков" 52, град Стара Загора;

Mall Varna – бул. "Владислав Варненчик" 186, град Варна

Serdika Center – бул. "Ситняково" 48, град София;

Sky City Center – ул. "Коста Лулчев" 52, град София;

Mall Galleria Burgas – ул. "Янко Комитов" 6, град Бургас;

Mall Galleria Stara Zagora – ул. "Хан Аспарух" 30, град Стара Загора;

Bulgaria Mall – бул. "България" 102, град София;

Burgas Plaza Mall – ул. "Транспортна", град Бургас;

Mall Plovdiv – ул. "Перущица" 8, град Пловдив;

Mall Ruse – бул. "Липник" 121, град Русе;

Mall of Sofia – бул. "Ал. Стамболийски" 101, град София;

Galeria Plovdiv – ул. "Георги Странски" 3, град Пловдив.

9 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



18
Не е посочен 27.03.2013|14:40
точно това си мислих ... аз не обичам моловете и рядко ги посещавам
17
Не е посочен 21.03.2013|16:37
Те са си на дъното отдавна. Но по цени са почти на върха.
16
Не е посочен 21.03.2013|16:34
Един единствен път до сега съм влизала в мол и си тръгнах разочарована.
15
Не е посочен 21.03.2013|14:39
С две думи, никакво отношение към клиента, това е истината.
14
Не е посочен 21.03.2013|13:55
Мола във Велико Търнов е в крайно лошо състояние също.
13
Не е посочен 21.03.2013|13:46
Не само столичните! :) Елате да видите по другите градове колко са зле нещата!
12
Не е посочен 21.03.2013|13:45
Е не мога да повярвам, че сте си загубили времето да правите статия за класациите на моловете у нас,.
11
Не е посочен 21.03.2013|13:17
Е, то много малко молове са били включени. Така изобщо не може да се направи реална оценка.
10
Не е посочен 21.03.2013|12:25
Защо ли не се изненадвам, у нас като цяло обслужването в магазините е под всякаква критика, всеки се държи така все едно си му длъжен.
9
Не е посочен 21.03.2013|11:55
хич не ме учудва, макар че не са ни лоши моловете,като изключим отношението на хората там :Р
8
Не е посочен 21.03.2013|11:24
Толкова много молове построиха,а казват че имало криза и сме нямали пари
7
Не е посочен 21.03.2013|11:15
България е най- бедна в ЕС, но с най- много молове!
6
Не е посочен 21.03.2013|10:36
Нормално е, получава се едно пренасищане на пазара при това положение.
5
Не е посочен 21.03.2013|10:28
Така е, има жени, които са родени за продавачки и други, които са меко казано нелюбезни, тази професия определено не е за всеки.
4
Не е посочен 21.03.2013|10:15
хората не са много там искрени и любезни, най-вероятно им дават малко пари
3
Не е посочен 21.03.2013|10:00
Като цяло моловете у нас са пълни с ултра скъпарски магазини, които са просто една перачница за пари и вниманието, което персоналът отделя е под всякаква критика.
2
Не е посочен 21.03.2013|09:46
нищо им няма на моловете, аз си пазарувам от тях, като мида в София, много по-евтино ми излиза
1
Не е посочен 20.03.2013|18:33
Много са далеч нашите молове от световните
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay