Попаднахме на интересно и поучително интервю, в което главно действащо лице е иновационният бизнес експерт Александър Остеруолдър. Той е и един от авторите на световния бестселър Business Model Generation, а съветите му вече се прилагат в редица бизнес начинания.
Ключовата дума е "бизнес модел", а той, най-просто казано, показва как се правят пари. Идеите са предназначени за всички, които се чудят къде се е скъсала нишката на успешната им, някога, бизнес стратегия. И след като написахме думата "бизнес" неколкократно, нека да се запознаем с начините за подобряването, развитието и успеха му.
Защо е важно да преосмислим бизнес модела си?
Като предприемач, трябва да намерите начин да разширите бизнеса си. Той обаче не е само продукти за продан, както смятат повечето бизнесмени. Умните такива се фокусират върху продуктите и бизнес модела едновременно, защото комбинацията от двете е най-печеливша. Не мислете за тях като отделни понятия, а като за едно неразделно цяло.
Къде бъркат много бизнес модели?
Твърде често предприемачите си харесват първия бизнес модел, който най-често е твърде обикновен: произвеждай и продавай. Само че не можете да разчитате единствено на продукта - дори и най-добрият, съпътстван от лоша стратегия, може да доведе до банкрут.
Как може да бъде развит бизнес моделът, за да бъде успешен?
Първо, направете си бизнес план. Опишете идеите си. Бизнес моделът трябва да бъде динамичен, но поддаващ се на промени, спрямо пазара и иновациите. Фокусирайте се върху дизайна, направете си хипотези за бъдещо развитие, изпробвайте ги. Не е достатъчно да имате добри идеи само на хартия.
А ако екипът или съдружникът не е съгласен с промените?
Мненията нямат значение. Единственото, което трябва да ви ръководи, е случващото се на пазара. Не е важно какво мислят колегите ви, не е важно дори вие какво мислите. Пазарът има последната дума. Бизнесът работи с факти, а не с мнения.
7 | 0 |