Спомняте ли си онази песен на Кание Уест, в която се пееше "harder, better, faster, stronger" (прибл. "по-здраво, по-добре, по-бързо, по-силно")? Има начин да подобрите същите тези показатели и във вашата работа. Можете да повишите продуктивността си, следвайки само няколко прости правила.
Водете си бележки
"Глупавият помни, умният си записва", е казал народът. Планирайте писмено всичко, което трябва да свършите. Водете си ясни записки, за да не се чудите после какво сте имали предвид с единствената дума, която фигурира в тефтерчето ви. Отмятането на задачи по списък значително улеснява работния процес, а и го прави по-подреден и организиран.
Обаждайте се, когато и където е необходимо
Много от процесите в работата изискват обсъждане и съгласуване с други хора. Комуникацията по електронната поща е полезна в такива случаи, но и много бавна. Вярно, можете да опишете подробно възникналия проблем или ситуация, но не е сигурно кога ще имате адекватен отговор. Затова, в спешни случаи, просто разчитайте на телефона. Всичко се случва значително по-бързо - директният диалог е за предпочитане пред проточващия се във времето.
Не си губете времето с празни приказки
Много често, съвсем от учтивост, водите безсмислени разговори с колеги, преди да достигнете до същината, свързана с работата. Не е нужно да го правите. Когато се нуждаете от услуга или съдействие, не е необходимо да се сближавате изкуствено с някого, само и само да не изглеждате нахални в исканията си. Защото такава опасност няма, вие сте на работа, искате професионална подкрепа и няма защо да се чувствате неудобно от това.
Надписвайте визитките си
Звучи странно, но пък е приложимо. Замислете се: отивате на някакво събитие, запознавате се с разни хора и разменяте визитните си картички. Само че седмица по-късно, въпросните индивиди, с които сте се срещнали, гледат визитката ви и съсредоточено се чудят кой сте. Затова можете да подходите забавно: на гърба на картичките да има надпис "срещнахме се в...", който да попълните на момента. Така ще сте сигурни, че бъдещите ви бизнес контакти със сигурност ви помнят.
Разделете гардероба си
И това е странно. Можете да направите отделни секции, в които да разделите дрехите си на подходящи за работа и подходящи за свободно време. Дори и да нямате установен дрескод за офиса, със сигурност притежавате някоя и друга риза, които да сложите в графа "работно облекло”. Същото важи за панталоните, полите, саката. Освен това, за да не бързате сутрин, можете да приготвяте дрехите си от предната вечер.
5 | 0 |