Живеем във време на онлайн комуникация и колкото и да не ни се иска, значителна част от работата ни е свързана с контакти в социалните мрежи. Затова от изключително значение е начинът, по който изглеждат профилите ни – както личните, така и служебните.
Данните от ново изследване на американски психолози сочат, че потребителите на социалните мрежи си съставят мнение за хората по профилните снимки, а не по предоставената от тях информация и написаните обяснения и коментари, научаваме от "Daily Mail".
Специалисти от университета в Охайо са установили, че за повечето потребители профилните снимки "говорят" достатъчно. Не им е необходимо да четат текстовата информация, за да си съставят мнение за човека.
Изследователите установили още, че хората обръщат внимание на текстовете, само ако снимките са нестандартни или представят потребителите в негативна светлина. Едва тогава се насочват към профилния текст, за да разберат какъв човек всъщност се крие зад изображението.
В един от проведените експерименти на изследваните лица са показани профилни снимки на потребител, забавляващ се с приятели. Повечето участници оценили забавляващия се като изключително общителен, въпреки че в профила му било указано, че не е особено контактен.
Неведнъж сме обръщали внимание на значението, което придават снимките във Facebook и другите мрежи. Затова ви съветваме внимателно да подбирате изображенията и данните, които предоставяте. От фирмите за подбор на кадри, както и бъдещите работодатели, няма да пропуснат да ви потърсят в мрежата.
24 | 6 |