Дори и най-самоувереният служител може да се притесни, когато трябва да проведе разговор на високо ниво с мениджъра. Подборът на правилните думи и аргументи е истинско изкуство. Затова ние решихме да разгледаме 5 от най-често срещаните ситуации, с които може да се сблъскате на работното място, и евентуалните начини, по които да постъпите:
1. Претрупани сте от работа и задължения ви идват в повече
Бъдете целенасочени и оставете емоциите настрана. Не е срамно да поискате помощ, дори напротив – така ще покажете, че се отличавате с добра преценка и че вярвате в способностите на колегите. При разговора с мениджъра може да обясните, че ви е трудно да се фокусирате върху важните проекти за момента и че трябва заедно да обсъдите кои задачи са с приоритет на този етап. Може да помолите за пренасочване на кадри към вас или за наемане на стажант, който да облекчи работния процес.
2. Искате увеличение на заплатата
Идеалното време за по-висока заплата е след няколко успешни проекта или положителни отзиви за работата ви. Не говорете в цифри и не забравяйте, че във времена на финансова криза никой не дава пари просто, защото сте си поискали. Кажете на мениджъра, че искате да обсъдите вариантите, при които бихте могли да получавате по-високо заплащане. Това е наистина уместно запитване, единственото условие е да не го правите на всеки два месеца.
3. Готови сте да заемете по-висока позиция
За да искате повишение, трябва да сте напълно уверени, че сте готови за тази стъпка и не преследвате просто някакво звание в служебната йерархия. Не кандидатствайте за всяка отворила се позиция – това говори за лоша самооценка и не изглежда добре в очите на висшестоящите. Ако кандидатствате за всяка длъжност, вероятността да ви изберат за такава, която отговаря на качествата и уменията ви, прогресивно намалява.
4. Бременна сте
Най-доброто време за съобщаване на такава новина е когато сте в трети или четвърти месец. На този етап притесненията относно нормалното протичане на бременността отпадат и ще можете да споделите радостната вест с колегите, без да се тревожите.
5. Искате свой собствен офис
Ако работата ви е от поверително естество или всяка седмица имате крайни срокове за изпълнението на някои проекти, нуждата от уединение е напълно основателна. Трябва да подходите спокойно и да обясните на мениджъра, че имате нужда от максимална концентрация и тишина, за да давате най-доброто от себе си. Бъдете реалисти обаче – ако политиката на компанията е такава, че никой от колегите ви няма врата на офиса си, ще ви се наложи да преодолеете неудачите.
1 | 0 |