Едва ли има връзка, в която партньорите са напълно равнопоставени. Някой винаги има или се стреми към повече власт. Това е заложено човешко поведение, на което е трудно да не се обръща внимание в работна среда. Има лидери и последователи, шефове и служители. Колкото и да ни се иска да вярваме в равенството и общите цели, идеалният баланс трудно се реализира. Както в живота, така и на работното място.
И все пак, има ли начини да се повиши лоялността към компанията и ангажираността с работата на служителите? Достъпът до информация, запознаване с бизнес целите, предоставянето на възможности за развитие и израстване са едни от задължителните условия, за да имате щастливи и лоялни работници. Нужно е обаче и малко повече:
Ясни трудови роли и задачи
Въпреки че някои длъжности изискват голяма доза творчество и креативност, определянето на конкретни работни задължения дава усещане за целенасоченост и сигурност на служителите. Във време на непрекъснато колебаеща се икономика спокойствието на работното място е високо ценено от трудещите се.
Откритост и справедливост
Никой мениджър не споделя за всичко случващо се в организацията с подчинените си. И все пак, робовладелческият тип на управление, при което трудещите са в пълно неведение какво им се случва, влиза в противоречие с гореспоменатия принцип. Освен това способства надигането на недоволство, трупането на негативни емоции, които не са в полза на работния процес, съответно - на ръководителя. Служителите също така лесно могат да проверят лъжата, затова най-добре е да водите политика на откритост, за да получите доверието им. Така ще спечелите много повече, отколкото предполагате.
Отношенията са от значение
Интересувайте се искрено от това как са служителите ви, насърчавайте подобно поведение между тях самите. Влизайте им в положение, когато имат неотложни ангажименти или семейни проблеми. Така със сигурност ще спечелите тяхната лоялност.
8 | 0 |