Най-успешни в маркетинга и човешките ресурси

Силните страни на жената-мениджър в България

Най-успешни в маркетинга и човешките ресурси

Редица изследвания в световен план сочат, че жените не отстъпват на мъжете по отношение на мениджърски качества и управленски решения, дори напротив. Интересно е обаче да видим как стоят нещата у нас.

 

Според последното проучване на "Стантън Чейс Интернешънъл", които се занимават с подбор на персонал, маркетингът, ПР-ът и човешките ресурси са областите, в които българските дами са най-успешни като мениджъри. На какво се дължи обаче успехът и как се справя с професионалните ангажименти и личния живот нежният пол в грубия свят на бизнеса и в България?

 

Една пета от анкетираните смятат, че личностните качества са от най-голямо значение за при изграждането на мениджърска кариера. На второ място посочват професионалния опит (17%), а на трето – примера на ментор в ранните работни години (13%).

 

Любопитен факт е, че 80% от участничките смятат, че красотата и стилът са средства, които отварят възможности за развитие на кариерата.

 

Сред основните качества на жената-мениджър участничките определят творческия подход (креативността), устойчивостта на стрес и подкрепата и разбирането към подчинените. Обратно на очакванията, интуицията е сред качествата, поставени от самите дами на по-заден план. Това е така, защото бизнесът изисква от жените да бъдат рационални, смята управляващият директор на "Стантън Чейс България" Дарина Пенева.

 

80% от участничките твърдят, че са успели да постигнат баланс между работата и личния живот и именно това е най-големият им успех. 49% от жените са заели първите си мениджърски позиции преди да навършат 30 години.

 

Запитани дали смятат, че получават заплати наравно с мъжете на сходни позиции, обаче само половината от анкетираните жени-мениджъри отговарят утвърдително.

 

Като основни качества на дамите-мениджъри Дарина Пенева изтъква фокусираността, гъвкавостта и добрата самооценка. Проблемите за бизнес-дамите възникват при разпределянето на отговорности и приемането на критика.

 

Според Пенева бизнес средата в България дава добри възможности на дамите да да заемат ключови управленски позиции в компаниите. Жените у нас и в Източна Европа като цяло са в по-добра позиция от тези в Западна Европа, заявива Пенева и цитира изследвания, според които процентът на изпълнителни директори-жени в Холандия е 2%, в Лондон – 5%, докато у нас 14% от директорите на 100-те най-големи компании са дами.

0 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
Не е посочен 16.06.2011|10:23
Жените доказахме, че освен добри майки и домакини, можем да бъдем и успешни бизнес дами. Поздравявам всички, които успешно съчетават работата и задълженията си в къщи. Нека видят мъжете, че можем да се справим по-добре от тях в някои отношения и че не винаги те са в основата на всичко.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay