На работното си място сигурно се срещате с всякакви хора и характери – някои от тях ви допадат, от други гледате по-скоро да страните. Във всяка фирма обаче има поне по един представител на онзи тип служители, които си мислят, че знаят всичко.
Е, не съвсем всичко. Просто имат какво да кажат по всяка тема, по която с говори и могат да дадат съвет за всеки възникнал личен проблем, било то и от личен характер. Особено добри са в тези ситуации, които са най-далеч от собствения им жизнен опит.
Освен ако вие самият не сте "Всезнайкото в офиса", почти сигурно ви се налага да работите с него или дори да го ръководите. И вероятно ви е много трудно, имайки предвид, че има и други предизвикателства, с които трябва да се справяте през деня.
За всеки проблем обаче си има решение. А за всеки характер си има подход. В това ни уверяват нашите колеги от Econ.bg, които предлагат 7 съвета как да се разбирате по-добре с този тип колеги или подчинени.
1. Изразете съпричастност
Всеки път, когато този колега ви подразни с поведението си в стил "аз знам всичко", си спомнете, че за него има някаква конкретна причина. Вероятно човекът отсреща има проблеми с доверието, страх от отхвърляне или други вътрешни проблеми. Затова покажете, че сте съпричастни към този човек. Сменете гнева с емпатия.
2. Изберете своите битки
Умният служител не влиза във всеки потенциален спор. Той избира кои битки си струва да води, защото всяка битка изисква енергия. Обикновено човек, който смята за себе си, че знае всичко, трудно бива убеден, че греши за нещо.
В дискусии, които от самото начало подсказват, че са обречени, сменете тона и преминете в стратегическа позиция. Вместо да опонирате и да обяснявате, чисто и просто игнорирайте. Разбира се, гстава въпрос за онова възпитано оттегляне от разговора, за което са характерни реплики като "Да, разбирам” и "Благодаря ти, че ми изясни това”.
3. Бъдете сигурни във фактите
Хората, които знаят всичко, обикновено говорят с такава увереност, че вие сами бихте се усъмнили в това, което твърдите. Затова проверявайте добре фактите, с които боравите – особено, когато те са ви необходими, за да подкрепят бизнес идеите и проектите ви пред вашите партньори. Една грешна информация, колкото и добре да е поднесена, може дори да има силата да провали бизнеса ви. Затова трябва добре да знаете на кое може да се вярва и на кое – не.
4. Запазете чувството си за хумор
Типична психологическа черта на всезнайковците е, че те често подхождат дефанзивно и това отново се корени в онези проблеми с доверието и страха от отхвърляне, за които говорихме преди малко. Често тази защита има агресивен характер и така вие от своя страна може да се почувствате нападнат.
В тези случай трябва да подходите търпеливо. А за да запазите търпение, ви трябва преди всичко голяма доза чувство за хумор. В такава ситуация, вместо да си послужите с например сарказъм, поемете дълбоко въздух и направете най-добрата си актьорска импровизация – с широка усмивка и реплики като "Сериозно? Ето това е много странно, не мога да си го представя дори”.
Останалите три съвета може да прочетете в статията на Econ.bg.
3 | 2 |