Една силна дама стои зад социалния гигант Facebook - Шерил Сандбърг. Въпреки това в борда на директорите на компанията все още няма жена.
Възможно е Шерил да бъде поканена, но случващото е показателно за политиката на големите компании, които продължават да не допускат жени до висши управленски позиции. Феноменът е познат като стъклен таван - в един момент жените просто спират да се издигат в кариерата, въпреки че няма видими причини за това.
Около 58% от потребителите на Facebook са от женски пол, бордът на директорите обаче се състои само от мъже.
Социалната мрежа всъщност постига стремглавия си успех, благодарение на представителките на нежния пол, категорични са от неправителствената организация за правата на жените Ultraviolet. Според сдружението, дамите споделят 62% от информацията в социалното пространство, на тях се дължат и 71% от активността в различни фен страници и игри. В този ред на мисли, щом жените правят Facebook толкова успешна мрежа, защо да не развиват компанията и като членове на висшия административен орган?
Редица изследвания и статистики сочат, че компаниите, в които има жени на високи мениджърски и управленски позиции, включително и в борда на директорите, реализират много по-добри печалби от онези, при които "таванът е стъклен". Данните се потвърждават от анализа на 353 компании, които попадат в списъка на Fortune за 2011 година с 500-те най-успешни корпорации.
72% от американските изпълнителни директори признават положителната връзка между жените на висши позиции и финансовите ползи, но само за 28% това е приоритет. В Норвегия от 2003 година се спазва квотният принцип и е регламентирано 40% женско присъствие в бордовете на компаниите.
И все пак дамите на висши позиции, като цяло, продължават да бъдат малцинство.
6 | 1 |