Обикновено хората започват работа на около 20-годишна възраст. Създаването на добри професионални навици още в началото на кариерата ви ще ви помогне да постигнете много успехи в бъдеще. Има универсални професионални навици, които трябва да си създадете и които ще ви бъдат полезни без значение в коя сфера работите.
Ето няколко професионални навици, които трябва да си създадете възможно най-рано:
1. Винаги изпълнявайте най-трудните си задачи първо
Работата върху най-трудните ви задачи първо ви прави по-продуктивни през останалата част от деня и ще ви мотивира да свършите повече неща. Освен това сутрин имате най-много енергия, защото още не сте се изморили и ще свършите нещата по-качествено. Има хора, които са по-продуктивни вечер, така че намерете подходящото за вас време, но изпълнявайте най-трудните задачи тогава, когато сте най-концентрирани- така ще ви бъде много по-лесно.
2. Не се съмнявайте в себе си
Нищо не пречи на кариерното развитие толкова, колкото съмнението в себе си и липсата на увереност. Вие сте човек, правите грешки и това е съвсем нормално. Не се обвинявайте и не губете увереността си. Това ще ви изиграе много лоша шега- всички ще започнат да се съмняват във вас и във вашите възможности.
3. Излезте от зоната си на комфорт
Всеки успешен човек е направил поне един голям риск в живота си. Ако не поемате рискове, никога няма да успеете. Ако искате да имате успешна кариера, не бива да се притеснявате от нищо. Бъдете смели, уверени и правете неща, които никога не сте правили, за да получите неща, които никога не сте имали.
4. Забравете за перфекционизма
Това може да бъде много трудно, но е доста освобождаващо. Перфекционизмът е наказание за самите вас. Позволете си да допускате грешки- това ще ви научи на много неща и ще ви помогне да израснете в кариерата.
5. Подранявайте
Винаги бъдете 10 или 15 минути по-рано на бизнес срещи или събития, защото никога не можете да знаете какво може да се случи и да се забавите. Това ще покаже на околните, че сте сериозни и че може да се разчита на вас.
6. Намерете си ментор
Можете да получите много ценни съвети от човек, който има опит. Много добра стратегия е да намерите човек от вашето обкръжение на работа, който да е по-възрастен, с много опит и да попиете възможно най-много от него.
7. Завържете контакти
Важно е да си създадете много контакти. Не знаете кога какво ще ви потрябва, така че се постарайте да си изградите добри отношения с различни хора.
8. Научете се да бъдете организирани
Да бъдеш организиран е качество, което ще ви бъде полезно във всяка сфера на живота. И особено много в кариерата ви. Колкото по-бързо се научите да бъдете организирани, толкова по-добре за вас.
9. Обновявайте автобиографията си редовно
Обновявайте автобиографията си редовно. Например на всеки 3 месеца. Винаги има по някой детайл, който да добавите.
10. Казвайте "Да"
В началото на кариерата си е добре да казвате "Да" на всички възможности, предложения за проекти, за различни позиции и т.н. Сега е времето да опитате от всичко.
11. Слушайте внимателно, задавайте въпроси и си записвайте всичко
"Глупавите помнят,умните си записват" е китайска поговорка, която е много правилна. Винаги си записвайте всяка нова информация, която получите. Не се притеснявайте да задавате въпроси и слушайте внимателно, когато някой ви обяснява нещо.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
Последвайте Jenite.bg в Instagram!
0 | 0 |