Професионални навици, които трябва да си създадем възможно най-рано

Професионални навици, които трябва да си създадем възможно най-рано

Обикновено хората започват работа на около 20-годишна възраст. Създаването на добри професионални навици още в началото на кариерата ви ще ви помогне да постигнете много успехи в бъдеще. Има универсални професионални навици, които трябва да си създадете и които ще ви бъдат полезни без значение в коя сфера работите. 

Ето няколко професионални навици, които трябва да си създадете възможно най-рано:

1. Винаги изпълнявайте най-трудните си задачи първо

Работата върху най-трудните ви задачи първо ви прави по-продуктивни през останалата част от деня и ще ви мотивира да свършите повече неща. Освен това сутрин имате най-много енергия, защото още не сте се изморили и ще свършите нещата по-качествено. Има хора, които са по-продуктивни вечер, така че намерете подходящото за вас време, но изпълнявайте най-трудните задачи тогава, когато сте най-концентрирани- така ще ви бъде много по-лесно. 

2. Не се съмнявайте в себе си 

Нищо не пречи на кариерното развитие толкова, колкото съмнението в себе си и липсата на увереност. Вие сте човек, правите грешки и това е съвсем нормално. Не се обвинявайте и не губете увереността си. Това ще ви изиграе много лоша шега- всички ще започнат да се съмняват във вас и във вашите възможности. 

3. Излезте от зоната си на комфорт 

Всеки успешен човек е направил поне един голям риск в живота си. Ако не поемате рискове, никога няма да успеете. Ако искате да имате успешна кариера, не бива да се притеснявате от нищо. Бъдете смели, уверени и правете неща, които никога не сте правили, за да получите неща, които никога не сте имали. 

4. Забравете за перфекционизма 

Това може да бъде много трудно, но е доста освобождаващо. Перфекционизмът е наказание за самите вас. Позволете си да допускате грешки- това ще ви научи на много неща и ще ви помогне да израснете в кариерата. 

5. Подранявайте 

Винаги бъдете 10 или 15 минути по-рано на бизнес срещи или събития, защото никога не можете да знаете какво може да се случи и да се забавите. Това ще покаже на околните, че сте сериозни и че може да се разчита на вас. 

6. Намерете си ментор

Можете да получите много ценни съвети от човек, който има опит. Много добра стратегия е да намерите човек от вашето обкръжение на работа, който да е по-възрастен, с много опит и да попиете възможно най-много от него. 

7. Завържете контакти 

Важно е да си създадете много контакти. Не знаете кога какво ще ви потрябва, така че се постарайте да си изградите добри отношения с различни хора. 

8. Научете се да бъдете организирани 

Да бъдеш организиран е качество, което ще ви бъде полезно във всяка сфера на живота. И особено много в кариерата ви. Колкото по-бързо се научите да бъдете организирани, толкова по-добре за вас. 

9. Обновявайте автобиографията си редовно 

Обновявайте автобиографията си редовно. Например на всеки 3 месеца. Винаги има по някой детайл, който да добавите. 

10. Казвайте "Да"

В началото на кариерата си е добре да казвате "Да" на всички възможности, предложения за проекти, за различни позиции и т.н. Сега е времето да опитате от всичко. 

11. Слушайте внимателно, задавайте въпроси и си записвайте всичко 

"Глупавите помнят,умните си записват" е китайска поговорка, която е много правилна. Винаги си записвайте всяка нова информация, която получите. Не се притеснявайте да задавате въпроси и слушайте внимателно, когато някой ви обяснява нещо. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

 

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay