Понякога мечтите стават реалност. И ако ги преследваш от малък, без да отместваш поглед от целта си, то със сигурност ще ги реализираш. Точно както го прави легендарният Келвин Клайн - дизайнерът, които заменя количките и армията от малки войници с шевната машина на баба си и модните ѝ списания.
Роден в Бронкс, в семейство на унгарски евреи имигранти, Клайн израства с модни мечти. Има възможността да развива таланта си в Гимназията за изкуство и дизайн в Ню Йорк и Модния технологичен институт (FIT), където се дипломира на 21 години. Именно по това време става чирак на един от шивачите на емблематичното "Пето авеню” в Ню Йорк и започва да излиза със съученичката си Джейн Сентър, за която се жени 2 години след дипломирането си (1964г).
Келвин създава своя собствен моден лейбъл Calvin Klein In през 1968г., заедно с Бари Шварц, с който са приятели от малки и който му помага финансово. Тогава се ражда и първата му конфекция, с която печели сърцата на модните лакомии, защото им представя напълно нова и свежа идея. Бизнесдамите да бъдат облечени в костюми от лен и памук! Истинска революция в женската мода.
Но модните приумици на Клайн не спират дотук. Той представя на света още един малък апокалипсис в името на първия унисекс парфюм, наречен CK One. За скандалния аромат е нужна също толкова провокативна рекламна кампания. За целта дизайнерът наема млади модели с андрогенно излъчване, сред който е и британката Кейт Мос.
В средата на 70-те Келвин е в стихията си. И като всеки един гений, идеите загнездват съзнанието му, когато най-малко очаква. По време на парти в "Студио 54”, където често обича да пие, Клайн забелязва как всички хора в клуба носят джинси. Едни и същи, които отдавна присъстват в модния свят, но никой не се интерисува от подобрението им. Още на следващия ден геният преосмисля модела на съвременните джинси - неговите са полепнали по тялото, стеснени и секси, а отзад добавя етикет с името си. Серия от провокативни реклами представят новото "джинсово чудо" на света, а 15-годишната Брук Шийлдс, откритие на Клайн, е главното рекламно лице на кампанията. "Nothing comes between me and my Calvins.", убеждава света тя, а Келвин Клайн не може да бъде по-доволен от резултата - продават се по 40 000 чифта джинси на седмица.
През 1982г. нюйоркчанинът се насочва към преосмисляне дизайна на бельото, което се крие под джинсите. Иноватор в тази област, той замазва границата между дамско и мъжко, създавайки бикини за жени, по подобие на мъжките модели. Боксерки и слипове се наместват удобно около дамското тяло.
Модният почерк на Келвин Клайн е белязал този бранш завинаги. Колекциите му се отличават с изчистени модели, луксозни и удобни материи и ярка цветова гама. Класа и лукс, достъпни само за богоизбрани с финансови възможности.
Макар модната къща на дизайнера да е продадена на корпорацията Philips Van Heuesen за 430 милиона долара през 2003г., тя продължава да напомня за изтънчения вкус на Клайн. Днес арт директор на дамската колекция е Франциско Коста, а за колекциите прет-а-порте се грижи Итало Зучели.
5 | 0 |