Как да направите пиенето малко по-здравословно за вас

Вкусен коктейл или студена бира е подходящо питие за този сезон. Но не е тайна и че тя е доста нездравословна за вас.

Как да направите пиенето малко по-здравословно за вас
Pexels

Приемът на алкохол може да ви дехидратира, да увеличи ежедневния ви прием на захар, да доведе до нарушения на съня ви и наддаване на тегло. Какво във всеки аспект на живота, умереността е ключова. Но ако все пак обичате да излезете на по чашка с приятели, ще ви дадем няколко съвета как пиенето да е малко по-здравословно за вас.

Избирайте по-малко алкохолни напитки. Следете алкохолният процент, за да бъдете добри към черния си дроб. Следете и количеството на алкохола.

Направете си собствени ликьори или сиропи. Купените от магазина сиропи за коктейли носят удобство, но могат да бъдат пълни с много нездравословни подсладители и излишни грамове захар. Ако си направите домашен сироп, ще знаете точно от какво е направен и точно колко захар съдържа. Можете дори да я замените с други подсладители като суров мед, кленов или агаве сироп или да използвате пресни плодове, които може да забъркате, за да добавите сладост към напитката без за добавяте допълнителна захар.

Предполагаме, че доста често четете етикетите на продуктите за хранене, но правите ли го с етикетите на бутилките? Ако алкохолът ви е пълен с изкуствени аромати, чиито имена не можете да произнесете, направете си свои.

Внимавайте какво ядете преди консумацията на алкохол. Пиенето на празен стомах може да раздразни храносмилателната ви система. Това може да доведе и до по-бързото усвояване на алкохола. В идеалния случай трябва да консумирате комбинация от висококачествени протеини, здравословни мазнини и сложни въглехидрати. Храните с високо съдържание на фибри могат да помогнат за забавянето на абсорбцията на алкохола.

Алкохолът е диуретик и всъщност ви дехидратира, което води до по-силен махмурлук. Решението? Пийте по една чаша вода между всяка чаша алкохол. Така че системата 1:1 би ви помогнала доста на следващата сутрин.

Изглежда очевидно, но знайте своя лимит. Решете колко ще пиете на планираната вечеря и се въздържайте да прекалявате. Това може да бъде предизвикателство, особено ако хората, с които сте, пият и силно ви насърчават да правите същото.

Може да ви се струва, че едно питие повече ще ви помогне да спите по-добре. Но той прави обратното – разрушава здравословния цикъл на съня ви. Най-добрият начин да се радвате на пълноценен сън е да спрете да пиете поне четири часа преди да заспите.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Любовта не е в другия, тя е в нас самите - ние я събуждаме. Но за да я събудим, се нуждаем от...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти