Можем ли да контролираме апетита си?

Можем ли да контролираме апетита си?

Знаете ли, че само 8 седмици са достатъчни да превъзпитаме тялото си и да ускорим нашия метаболизъм. Задавали ли сте си въпросът – как тялото ни контролира теглото или как то знае кога да изпитваме глад и кога да имаме чувство за ситост? Отговорът на всички тези въпроси се крие в системата ни за контрол върху апетита. Тя представлява комплекс от химични взаимодействия между нервната система, мозъка, метаболитните процеси, мастните клетки и имунната ни система.

Химичното взаимодействие между всички тези елементи ни казва дали имаме нужда от храна и кога да се ядем. Когато системата работи правилно, тя е като една добре смазана машина. Тя ни подсказва кога имаме нужда от енергия и трябва да консумираме калории, за да си я набавим. Но, когато нещо не е наред, тя ни кара да се храним, без да имаме нуждата, което води до натрупване на излишни килограми и допринася за появата на много здравословни проблеми. За да помогнем на нашия организъм и да запазим здравето си, трябва да следваме няколко основни стъпки.

Планирайте всяко хранене

Мисълта, че "човек е това, което яде" е до голяма степен правилна. Изключително важно нещо е да съставите вашето меню така, че то да включва възможно най-пълноценната и непреработена храна. Нужно е да се върнем назад във времето, към корените на човешкото хранене. Като за начало е важно да започнем да обръщаме внимание на етикетът на стоките, които искаме да купим. А още по-добре би било ако избягваме да консумираме храни, които са с етикет. Препоръчва се да се приемат храни, които са минимално термично обработени.

Примерни за истински и натурални храни:

  • Плодове – цели, неконсервирани или под формата на сокове;
  • Риба – но не изкуствено отгледана;
  • Зеленчуци – отново неконсервирани;
  • Семена и зърна – не преработена пшеница;
  • Ядки и бобови култури – но не пържени и солени;
  • Месо – животни гледани по естествен начин, не изкуствено угоявани.

Трябва да сте наясно, че изкуствените подсладители (като аспартам, захарин, неотам, дихидрохалкон и др.) оказват много вредно влияние.

Хранете се рано и често

Препоръчително е да се храните на малки интервали от време. Ако приемате храна редовно и приблизително по едно и също време всеки ден, все по-малко количество ще ви бъде нужно за да се чувствате сити. По този начин ще изгаряте повече калории и ще намалите нивата на инсулина и холестерола си. Но тайната се крие в редовното хранене. Оптималния дневен прием е 3 основни хранения и 2 леки междинни закуски.

Закусвайте! Старата сентенция "закуската изяж сам, обяда раздели с приятел, а вечерята дай на врага си" вече е научно доказана. Много хора са на мнение, че ако пропуснат закуската, ще намалят цялостния прием на дневни калории и ще отслабнат. Но истината е точно обратната. Пропускът на закуската единствено ще ни донесе прием на повече храна през остатъка от деня.

Не се хранете непосредствено преди да си легнете. Яденето точно преди сън ще забави вашия метаболизъм, от където ще започнете да трупате килограми. Най-правилното решение е да вечеряте рано, да консумирате по-лека храна и да се отправите към леглото поне 2, 3 часа след като сте хапнали.

Избирайте добре храната си

Наслаждавайте се на храни, които контролират апетита и избягвайте тези, които го изкарват извън контрол. Препоръчва се да приемате продукти, които бяха изброени в началото, също така сложни въглехидрати и добрите мазнини. Съществуват специални продукти, които имат свойството да ни помагат в борбата с килограмите. Такава хранителна добавка е кафето с активен въглен Black Latte. Тя е създадена с цел да контролира апетита ни и да засити желанието ни за сладки храни.

Можем ли да контролираме апетита си?

Black Latte абсорбира мазнините и ги превръща в енергия. При редовен прием тялото ни ще бъде пречистено от натрупаните токсини и излишна течност. Също така, благодарение на състава на Black Latte, в тялото ни ще се увеличи производството на допамин (известен още като хормона на щастието).

Някой билки контролират хормоналния баланс

Съществуват натурални средства, които са доказали благоприятното си действие върху нашето тяло. Определени билки могат да спомогнат за контролирането на апетита. Като например:

  • Зелен чай

  • Канела

  • Женшен

  • Сминдух

Може да комбинирането храненето си с хранителни добавки, които също имат за цел да намалят призива за хранене. Добър избор е Black Latte.

Помислете за медицински тестове

Ако вашия апетит не се повлиява от нищо, то тогава е добре да се замислите за тест, който може да установи защо нещата са извън контрол. Може да направите следните:

  • Тест за определяне нивото на триглицеридите на "добрия" холестерол
  • Тест за поносимост към инсулин и глюкоза

Ако направите тези тестове, ще бъдете наясно какво се случва във вашето тяло, те ще ви помогнат да балансирате взаимодействието между мозъка и хранителната система, като те ще започнат да работят за вас, а не против вас.

Ако сте готови да направите някой от тези промени в начина си на живот, в подбора на храната, на това колко пъти ядете на ден, ако намалите приема на сладки храни, увеличите фибрите, ако консумирате единствено пълноценна храна – то ще промените изцяло вашия метаболизъм. Ще се промени усещането за глад и ситост, ще промените процеса от трупане на килограми към свалянето им и от това да се чувствате зле – към това да се чувствате свежи и пълни с енергия.

4 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти