Може ли захарта да унищожи имунната ви система?

Може ли захарта да унищожи имунната ви система?
Pexels

През последните няколко дни, след обявяването на пандемия от коронавирус, може би сте чели десетки новини как да повишите имунната си система. В същото време повечето от вас прекарват дните и седмиците си у дома, което означава, че прибягвате доста често до запасите от бисквитки, вафли и сладоледа във фризера. Та, каква е вредата от захарта за организма ви?

Тя е голяма. Ефектите от повишената употреба на захар могат да варират от повишена тревожност до ранна смърт. А и потисната имунна система. Да, има изследвания, които подкрепят идеята, че захарта опустошава имунитета. Но колко сериозно трябва да погледнем на въпроса?

Докато захарта, намираща се в плодове и други непреработени храни, може да даде на тялото ви малък тласък, най-вече защото идва в компанията на други важни за тялото ви витамини и фибри, преработената може да има някои неприятни ефекти върху организма ви като цяло.

Консумирането на твърде много захар може да повлияе на клетките в имунната ви система, които се борят с бактериите. Захарта влияе върху начина, по който вашите бели кръвни клетки атакуват бактериите. Недостигът на хранителни вещества може да повиши нивото на риска от предотвратяване на инфекция. Захарта предизвиква малко възпаление в организма. Това може да допринесе за развитие на заболявания с хроничен характер, като сърдечно-съдови заболявания и диабет.

Колко захар е твърде много захар? Трябва ли да намалим употребата на сладолед или изобщо да забравим за него? Специалисти заявяват, че трябва да консумирате много захар, за да видите истинското въздействие. Изследвания показват, че консумацията на 75 до 100 грама захар може да попречи на имунитета ви. 75 грама захар могат да звучат много, но всъщност се равняват на две кенчета сода. Потискането на имунната система започва 30 минути след консумацията на захар и може да продължи до пет часа след това.

Как да поддържате имунната си система? Ако следите тези грамове, хапването на малко количество захар всеки ден не е проблем. Запасете се със здравословни храни. Цитрусовите плодове, като грейпфрут, портокали и мандарини са чудесен избор, заедно със зеленчуци, като броколи, чесън и спанак. Може да включите в менюто си още джинджифил, кисело мляко, бадеми, куркума, зелен чай, миди, домашно пилешко. Колкото по-добре се грижите за телата си, толкова повече ще сте защитени от вируси.

Здравословното хранене е ключово, но трябва да направите промяна в начина ви на живот. Не пийте твърде много алкохол, не пушете, осигурявайте си нужната доза сън.

Накратко – много фактори обуславят изграждането на устойчива имунна система, включително ограничаването на преработената захар и консумирането на полезни за вас плодове, зеленчуци и протеини. Като бонус, здравословното хранене ви помага да се чувствате по-добре както физически, така и психически.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

 

 

2 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти