Странни трикове, свързани със съня

Странни трикове, свързани със съня
Pexels

Приблизително 2 от 10 души имат проблеми със съня. Година след година хората започват да спят все по-малко и това е нещо, за което трябва да се погрижим.

Ще ви предложим няколко трика, свързани със съня, които ще ви помогнат да имате по-качествен сън и спокоен сън.

1. Спете на лявата си страна за по-добро здраве

Телата ни изглеждат симетрични, но при разположението на вътрешните ни органи не е точно така. Ако лежим на лявата страна, стомахът и стомашният сок остават по-далече от хранопровода. Така намалява киселините.

2. Бананова вода преди лягане

Бананите, и особено кората, са пълни с магнезий и могат да ви успокоят. Имате нужда от един банан и филтрирана вода, за да направите вашата бананова вода.

Отрежете двата края на банана и го поставете във вряща вода. Сварете за 10 минути.

Използвайте гевгир, за да изцедите банановата вода в чаша.

Можете да добавите малко канела в банановата си вода. Пийте бавно точно преди лягане.

3. Опитайте да останете будни, ако страдате от безсъние

Това може да звучи като парадокс, но едно малко проучване показа, че хора, страдащи от безсъние, които са били инструктирани да лежат в леглото и се опитват да останат будни с отворени очи, са заспали по-бързо от други, на които е било казано да заспят.

4. Махнете всички часовници от спалнята си

Часовникът е враг, който може да ви стресира. Спрете да гледате времето, когато сте в леглото. Ако се притеснявате да не се събудите през нощта, не проверявайте телефона си. По-добре е да го сложите под леглото си или в чекмедже.

5. Станете и правете нещо, когато не можете да спите

Ако сте будни повече от 20 минути през нощта, просто станете от леглото! Отидете да направите някаква проста релаксираща дейност като подреждане на пъзел. Това е съвет от професор Ричард Уайзман. Трябва да престанете да свързвате безсънието с леглото си.

6. Запалете свещ за ароматерапия

Силата на аромата е невероятна и ако лошата миризма ви кара да се чувствате неудобно и ви държи будни, свещи с аромат на лавандула и лайка могат да отпуснат ума ви. Освен това, меката светлина от свещите ще създаде много по-уютна атмосфера от нощната лампа. Но не забравяйте да загасите свещта, преди да заспите.

7. Избягвайте твърда възглавница, ако спите по корем

Твърдата възглавница може да навреди на шията и да причини болка, защото твърдата възглавница няма да ви позволи да достигнете удобен ъгъл. По-добре е да се опитате да поставите по-мека възглавница точно под челото, вместо да обръщате главата си на една страна.

8. Използвайте възглавница и одеяла, за да попълните празните пространства между вас и матрака

Ако спите на една страна и често се събуждате с болка в раменете или бедрата, най-вероятно се нуждаете от специален матрак. Ако не можете да си купите специален матрак, попълнете празните пространства между тялото ви и матрака с възглавници или одеяла.

9. Използвайте възглавница за коленете си

Ако спите по гръб, поставете възглавница под коленете си. Попълнете всякакви други пролуки между тялото и матрака с допълнителни възглавници.

Ако спите на една страна, поставете малка възглавница между коленете си.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

3 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти