7 промени в хранителния ви режим, които трябва да направите, ако сте бременна

7 промени в хранителния ви режим, които трябва да направите, ако сте бременна
Pexels

Дори ако обикновено се храните здравословно, бременността изисква някои корекции в менюто. Имате нужда от допълнителни хранителни вещества, за да сте в крак с нуждите на вашето променящо се тяло и на растящото бебе, така че трябва да избягвате някои определени храни. Това не означава, че трябва да спазвате строг режим или да се отказвате от любимите си храни – просто трябва да обмисляте малко повече избора си на продукти.

Имаме предвид да хапвате храни, които са минимално обработени и съдържат малко или никакви добавки, консерванти, пестициди, хормони или други химикали. Така получавате 100 процента от хранителната стойност на храната.

1. Изберете кафяв ориз и пълнозърнеста паста и хляб вместо белите им варианти

Когато зърното се преработва, от него се отнемат фибри и ценни фитохимикали, които повишават имунитета и спомагат за предотвратяване на болести. Пълнозърнестите храни са добри въглехидрати, особено за бременни жени. Фибрите им поддържат енергията ви и помагат за предотвратяването на запека, често срещан проблем при бременните.

2. Когато имате възможност, избирайте органични плодове и зеленчуци

Био продукцията често е по-скъпа. От друга страна, няколко проучвания показват, че ако се храните с органични продукти, бихте имали по-ниски нива на пестициди в кръвта си. Избягването на невротоксичните пестициди е отлично решение за развиващия се организъм.

Пълнете пазарската си количка с хранителни стоки във всеки цвят на дъгата

Плодовете и зеленчуците съдържат важни хранителни вещества за правилното развитие на плода, като калций, фибри и желязо. Колкото по-тъмен е цветът на храната, толкова повече хранителни вещества носи тя.

Например сладките картофи и прасковите осигуряват повече каротеноиди – клас фитохимикали, които са жизненоважни за развитието на плода. В марулята има повече витамин С и фолати, отколкото в айсберга.

3. Ограничете храните с високо съдържание на сол

Приемът на сол и задържането на вода вървят ръка за ръка, особено когато сте бременна. При някои жени високият прием на натрий може да доведе до потенциални усложнения на бременността, като например високо кръвно налягане. Най-солените храни обикновено са най-силно обработени, като сухи супи, замразени готови храни. Преработените храни като цяло съдържат повече мазнини, захар, сол и калории, които са нужни на организма в минимално количество.

4. Избягвайте храни, съдържащи химикали

Въпреки че повечето химически хранителни добавки, като изкуствени оцветители, аромати и рафинирани захари, се смятат за безопасни за развиващия се плод, храните, обработени с тях, обикновено не са най-хранителни и не са най-добрият избор.

5. Консумирайте месо от животни с ясен произход

Протеинът е градивният елемент на всичко нещо в организма – от ДНК до невротрансмитерите и мускулите. И по време на бременност се нуждаете от разнообразни храни, богати на протеини. Хапвайте месо без допълнителни хормони. Ако не си падате достатъчно по месото, наблегнете на бобовите растения, ядките, зърнените храни и соевите продукти.

6. Внимавайте каква риба хапвате

Рибата съдържа омега-3 мастни киселини, важно хранително вещество както за сърцето на майката и бебето, така и за имунното здраве и развитието на мозъка на бебето. Но много риби са замърсени с живак, токсични индустриални съединения и пестициди, вещества, които могат да причинят проблеми, вариращи от увреждане на мозъка и нервната система до рак. Ако не консумирате риба, може да получите важните мазнини от орехи и смляно ленено семе.

7. Пийте вода

Бременните жени трябва да пият 3 литра вода на ден. Но внимавайте какво съдържа тя. За да проучите какво има в чешмяната вода във вашия район, се свържете с местните органи. Важно е да избирате водата пред други напитки. Когато ви се пие сок, предпочетете прясно изцеден, без да добавяте захар.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на компютърен специалист. Има проблем с компютъра си. - Ало! Имам проблем с компютъра. Пише ми на монитора, че не ми разпознава принтера. -И Вие какво направихте? Ами обърнах...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти