Как да не се изнервяте от офисния всезнайко

Няколко съвета как да се разбирате по-добре с този тип колеги или подчинени

На работното си място сигурно се срещате с всякакви хора и характери – някои от тях ви допадат, от други гледате по-скоро да страните. Във всяка фирма обаче има поне по един представител на онзи тип служители, които си мислят, че знаят всичко.

Е, не съвсем всичко. Просто имат какво да кажат по всяка тема, по която с говори и могат да дадат съвет за всеки възникнал личен проблем, било то и от личен характер. Особено добри са в тези ситуации, които са най-далеч от собствения им жизнен опит.

Освен ако вие самият не сте "Всезнайкото в офиса", почти сигурно ви се налага да работите с него или дори да го ръководите. И вероятно ви е много трудно, имайки предвид, че има и други предизвикателства, с които трябва да се справяте през деня.

За всеки проблем обаче си има решение. А за всеки характер си има подход. В това ни уверяват нашите колеги от Econ.bg, които предлагат 7 съвета как да се разбирате по-добре с този тип колеги или подчинени.

1. Изразете съпричастност
Всеки път, когато този колега ви подразни с поведението си в стил "аз знам всичко", си спомнете, че за него има някаква  конкретна причина. Вероятно човекът отсреща има проблеми с доверието, страх от отхвърляне или други вътрешни проблеми. Затова покажете, че сте  съпричастни към този човек. Сменете гнева с емпатия.

2. Изберете своите битки
Умният служител не влиза във всеки потенциален спор. Той избира кои битки си струва да води, защото всяка битка изисква енергия. Обикновено човек, който смята за себе си, че знае всичко, трудно бива убеден, че греши за нещо.

В дискусии, които от самото начало подсказват, че са обречени, сменете тона и преминете в стратегическа позиция. Вместо да опонирате и да обяснявате, чисто и просто игнорирайте. Разбира се, гстава въпрос за онова възпитано оттегляне от разговора, за което са характерни реплики като "Да, разбирам” и "Благодаря ти, че ми изясни това”.

3. Бъдете сигурни във фактите
Хората, които знаят всичко, обикновено говорят с такава увереност, че вие сами бихте се усъмнили в това, което твърдите. Затова проверявайте добре фактите, с които боравите – особено, когато те са ви необходими, за да подкрепят бизнес идеите и проектите ви пред вашите партньори. Една грешна информация, колкото и добре да е поднесена, може дори да има силата да провали бизнеса ви. Затова трябва добре да знаете на кое може да се вярва и на кое – не.

4. Запазете чувството си за хумор
Типична психологическа черта на всезнайковците е, че те често подхождат дефанзивно и това отново се корени в онези  проблеми с доверието и страха от отхвърляне, за които говорихме преди малко. Често тази защита има агресивен характер и така вие от своя страна може да се почувствате нападнат.

В тези случай трябва да подходите търпеливо. А за да запазите търпение, ви трябва преди всичко голяма доза чувство за хумор. В такава ситуация, вместо да си послужите с например сарказъм, поемете дълбоко въздух и направете най-добрата си актьорска импровизация – с широка усмивка и реплики като "Сериозно? Ето това е много странно, не мога да си го представя дори”.

Останалите три съвета може да прочетете в статията на Econ.bg.

3 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



19
evelin mincheva 02.01.2014|16:53
във всеки офис има поне един такъв
18
Tina Marina 27.11.2013|17:40
и ние си имаме офисен взезнайко
17
Пламена Христова 11.10.2013|17:04
Не му обръщайте внимание или се правете, че слушате и кажете добре.
16
Вилислава Георгиева 10.10.2013|15:48
Изслушайте го и след като си каже всичко, сам ще спре.
15
Сантра Стефанова 07.10.2013|16:26
Чесно казано не знам, нямам подобен проблем и не знам как бих постъпила.
14
Анита Кралева 07.10.2013|13:02
Мен изобщо не ме интересува!
13
rozalij atanasova 04.10.2013|19:16
Такива всезнайковци хич не ги обичам.
12
viki todorova 04.10.2013|17:59
Такъв човек дори да не е прав, трудно може да го убедиш. Най - добре колкото се може по - малко контакт с него.
11
mariyna todorova 04.10.2013|17:01
Такива хора понякога наистина са големи дразнители и в повечето случаи битките с тях са загубени.
10
Mer Zlatkova 04.10.2013|15:59
Лично аз винаги се дразня на този тип философи, които винаги спорят ей така заради идеята, това много ме дразни.
9
Simona Petkova 04.10.2013|15:53
Оставете го да си каже всичко и така, той сам ще спре.
8
Angela Ivanova 04.10.2013|14:54
Във всяка фирма има по един такъв всезнайко, просто трябва да се съгласявате привидно с него или да реагирате неутрално, споровете с такъв човек са напълно безсмислени, защото той смята, че винаги е прав.
7
Фани Василева 04.10.2013|14:20
Да не бъдем сухари, а да приемаме нещата малко откъм забавната им страна.
6
Kalina Boqnova 04.10.2013|13:30
А за да запазите търпение, ви трябва преди всичко голяма доза чувство за хумор.
5
Milena Nqgolova 04.10.2013|13:12
Много е трудно, най-добре е просто само да се правиш, че го слушаш.
4
positive thinking 04.10.2013|13:09
съгласявам се и толкова :)
3
карибска пиратка 04.10.2013|13:00
В нашия офис всички сме всезнайковци.
2
Margо Filipova 04.10.2013|12:13
Мен ако питате най-успешната тактика е да се правите, че не съществува.
1
gospoja jeleva 04.10.2013|11:38
Аз не работя в офис, така че нямам такъв проблем.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти