Вредни навици, които нарушават вашия разкрасителен сън

А вие допускате ли ги?

Вредни навици, които нарушават вашия разкрасителен сън
pixabay.com

Лошият сън води след себе си много негативни последици. Нямате стимул а работа, цял ден се прозявате и ви се спи, мързи ви да станете от стола и куп други неприятности. Но истината е, че ние самите вредим на качеството на съня си с действия, които на пръв поглед са забавни и приятни. Но за всяко нещо си има време и място, за да не нарушава най-важния елемент за вашето здраве и красота, а именно съня.

Гледате страшни филми преди сън

И те естествено успяват а ви уплашат. А, когато сте изплашени, съзнанието ви е програмирано да превключи на отбранителен режим, което ви лишава от сън. Така че, забравете за Самара, която излиза от телевизора, след като изгасите лампите нощем.

Прекалено затопляте стаята си

Да, високите температури лесно ви приспиват, но в действителност е много вредно да се спи на голяма горещина. Нормалната температура за сън е 22-23 градуса по Целзий, иначе различните фази на съня ви биват нарушени. Лятото жегата е неизбежна, но поне зимата не си го причинявайте.

Вредни навици, които нарушават вашия разкрасителен сънpixabay.com

Кафенце...

Не е измислица, че кафето ви пречи да спите. То ви дава енергия, защото блокира химическото вещество, чрез което мозъкът ви кара да се чувствате сънливо. Дори след четири до шест часа, половината кофеин ще остане във вашата система, а останалата част от него - дори по-дълго. Специалистите препоръчват да не се пие кафе след 15 часа, а по-добре да бъде заменено със зелен чай.

Телефонът ви

Последното нещо, което правим преди сън е да прегледаме социалните мрежи. Но синята светлина прави нечувани поразии с нивата на мелатонин. Добра идея е да потърсите опцията в телефона си, която притъпява тази светлина. На много от смартфоните тя се нарича "Нощен режим".

Пиене преди лягане

Една чаша вино лесно ще ви приспи, но вероятно ще се събутите посред нощ, за да ходите до тоалетната. А това не е никак приятно!

Стрес

Притеснявате се за работа, семейството и какво ли още не и това сериозно пречи на съня ви. Опитайте да планирате нещата си от предишния ден, за да сте малко по-спокойни. Медитацията също е добро средство за отпускане на съзнанието. А добрата стара книга винаги би ви дошла на помощ.

Не се движите достатъчно

Ако във всекидневието ви липсва движение, оставате с много натрупана енергия и следователно ви е трудно да заспите. Да не говорим, че упражненията помагат на тялото да се освободи от стреса.

ако по цял ден седите зад бюро, дори използването на стълбите и ходенето пеша след работа са добър вариант да изразходите известно количество от излишната си енергия.

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти