Какво да хапвате, ако се чувствате тревожни

Какво да хапвате, ако се чувствате тревожни
Pexels

Ако сте като мен, когато се почувствате обзети от безпокойство по каквато и да е причина, веднага посягате към хладилника. Мозъкът ни изпраща сигнали към телата ни в ситуации на висок стрес, които могат да ни накарат незабавно да нападнем сладка, солена, мазна или друга висококалорична храна.

Докато купичката с чипс има своето място и определено може да помогне в определени ситуации, има цял куп полезни храни, които може да по-добрият избор.

Някои хранителни вещества в някои храни всъщност могат да имат анти-тревожни свойства. За щастие тези храни са храни, към които много от нас посягат редовно. Така че, когато почувствате стрес, някоя от тези храни може да ви помогне.

Мазните риби като сьомга, пъстърва, скумрия, сардини и аншоа съдържат високо ниво на омега-3 мастни киселини, за които е доказано, че помагат за нивата на тревожност. По-конкретно, видът омега-3 мастни киселини, открити в мастните риби помагат за регулирането на невротрансмитерите допамин и серотонин в мозъка. Сьомгата и сардините са две от малкото храни, които съдържат витамин D, който също повлиява на настроението ви.

Бактериите в киселото мляко също могат да имат положителен ефект върху вашето психическо здраве. Все пак са нужни още повече изследвания, но тъй като пробиотиците поддържат естествените ви чревни клетки и здравето на червата ви може да повлияе на настроението ви. Киселото мляко е здравословен избор. Другите ферментирали храни като кисело зеле, комбуча, мисо, туршия и други могат да имат подобни ползи.

Шоколадът определено е нещо, за което много хора жадуват, когато се чувствате тревожни, което е чудесно, защото проучванията показват, че той може да намали стреса и да подобри настроението ви. Важно е да се отбележи, че когато говорим за шоколад, нямаме предвид бонбони или шоколадова торта, имаме предвид тъмен шоколад. Това е така, защото какаото е това, което повишава настроението, така че посегнете към парченце, което е с поне 70% какао.

Почти всеки чай има свойството да ви отпусне и успокои, но лайката има допълнителни специални свойства. Той е пълен с антиоксиданти, които са чудесни за цялостното здраве, но няколко проучвания конкретно показват ефекта на лайката върху облекчението на безпокойството. За щастие чаят от лайка е лесен за приготвяне, така че посегнете към него, когато почувствате стрес.

Яйчените жълтъци не само са добър източник на витамин D, но и целите яйца са богати на някои незаменими аминокиселини, които произвеждат невротрансмитерите допамин и серотонин, и двете от които са важни за психическото здраве.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се прибира вкъщи: -Скъпи, ще останеш много доволен, като ти кажа нещо. Днес 3 пъти минах на червено и никой не ме спря и не ме глоби. Със спестените парички си купих 3 нови шапки.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти