8 храни с високо съдържание на пробиотици, освен киселото мляко

8 храни с високо съдържание на пробиотици, освен киселото мляко
Pexels

Има много неща, които да обичаме в пробиотиците: повече енергия, по-добро храносмилане, по-чиста кожа и дори по-силна имунна система. Не е зле, нали?

Повечето хора смятат, че единственият начин да си набавят пробиотици е чрез огромни дози кисело мляко или чрез таблетки пробиотик. Оказва се, че има и други храни, богати на пробиотици, освен киселото мляко. 

Ето на кои храни да наблегнете:

1. Комбуча

Този ферментирал чай е пълен с полезни бактерии и витамини от вида B - и може да ви помогне да се справите с подуването на корема. Ето и хранителните стойности на тази напитка със силен вкус. В 1 чаша (250 мл) има 35 калории, 0 грама мазнини, 7 грама въглехидрати, 5 грама захар, 10 милиграма натрий, 0 грама фибри, 0 грама протеин. 

2. Ябълков оцет

Ябълковият оцет има много ползи за здравето и една от тях е, че съдържа пробиотици. Важно е да отбележим, че не е добре да го пиете. Съчетавайте го с други продукти. В една супена лъжица оцет има 3 калории, 0 грама мазнини, 0,14 грама въглехидрати, 0,06 грама захар, 1 милиграм натрий, 0 грама фибри, 0 грама протеин.

3. Кисело зеле и кимчи

Кимчи представлява ферментирали зеленчуци, основно зеле с много добавени подправки – лют червен пипер, сок от чесън и лук, домати и други. То наподобява българското кисело зеле, което всички знаем колко е полезно. То е богато на пробиотици и полезни бактерии. Освен това, по този начин зеленчуците остават годни за ядене много по-дълго време. 

4. Кисели краставички

Киселите краставички са друга ферментирала храна, пълна с пробиотици (и те са по-вкусни от киселото зеле). Просто внимавайте за натрия. 

5. Мисо

Мисо е традиционна японска подправка, произведена чрез ферментация на соя със сол и гъбата плесен Aspergillus oryzae. Този продукт е много богат на пробиотици.

6. Кефир

Ако обичате кисело мляко, но искате нещо, което е по-удобно, когато сте навън или пътувате, опитайте кефир. Кефирът е ферментирала млечна напитка, богата на пробиотици. 

7. Темпе

Темпе е традиционен соев хранителен продукт, произлизащ от Индонезия. То се прави с контролирана ферментация на соеви зрънца и се оформя в сбита форма, напомняща вегетариански бургер. Плюс това съдържа цели 20 грама протеин. 

8. Ферментирали сирена

Някои сирена, като Гауда и Чедър съдържат полезни млечнокисели бактерии.  

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

3 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти