Добрият PR не се страхува от тишината

Какво трябва да знаете за работата с медии

Добрият PR не се страхува от тишината

Работата на PR специалиста е ниша, която си струва да бъде опозната. Свързана е с непрекъснати срещи с нови хора и интересни събития, а отстрани изглежда като безкрайно забавление.

Всъщност дейността не е толкова лесна, колкото ни се струва. Преди време ви разказахме "от първа ръка" за размислите на един PR, днес ще ви запознаем със съветите, които дават професионалистите от сайта Inc.

Ако ви предстои работа с медии, прочетете следващите редове. Ето как журналистите могат да бъдат омаяни.

Изберете перфектната "мишена"
Когато изпращате прес материали, не ги пускайте едновременно на всички журналистически имейли, които притежавате. Първият път на редакторите няма да им направи впечатление, вторият - също, но на третия вероятно ще ви маркират като "спам”.

Затова проучете кои са най-добрите издания в сферата, в която работите. Адресирайте писмата лично, създайте връзка. И резултатите няма да закъснеят.

Игнорирайте тишината
Няма какво да се лъжем, голяма част от PR материалите отиват директно в кошчето, а причините за това са разнообразни. Ако медията, в която искате да публикувате, е важна за вас, изчакайте няколко дни и изпратете втори, кратък имейл със запитване.

Попитайте журналиста дали материалът представлява интерес за него или предложете да му изпратите ексклузивна информация. Бъдете любезни!

Не се страхувайте от откази
Ако редакторите директно ви заявят, че не желаят да публикуват даден текст, попитайте ги върху какво трябва да работите за вбъдеще. Отказите са естествена част от живота и от работата. Приемайте ги нормално, все пак не са краят на света.

Бъдете източник, не просто информатор
Когато осъществите контакт с медиите, предложете услугите си дългосрочно. Призовèте ги да ви се обаждат, ако имат нужда от допълнителна информация, убедете ги, че държите да работите заедно. Те със сигурност ще ви се отблагодарят.

А тяхната благодарност ще се отрази благодатно на бизнеса ви, тъй като именно медиите контролират мнението на потенциалните ви клиенти!

4 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



14
Не е посочен 06.07.2012|12:53
Заглавието ме привлече , но и статията е много стойностна и дава възможност да научим нещо ново за професията на PR-а.
13
Не е посочен 05.07.2012|15:47
от толкова много съвети нищо не ми влиза в главата , по-добре да не го мислим много ;)
12
Не е посочен 05.07.2012|15:23
нали ,едно време хората са копаели на полето, а сега ти тук някакви глупости с тишина , ала бала!
11
Не е посочен 05.07.2012|14:56
пълни глупости , хората изпростяха , само и само да има какво да се прави
10
Не е посочен 05.07.2012|14:46
това е много сбъркана у нас професия, повечето хора изобщо не могат да разберат каквио са функциите на пр-а!
9
Не е посочен 05.07.2012|14:31
това си е доста интересна смехотерапия :)
8
Не е посочен 05.07.2012|14:31
както и за всяка друга работатрябва време, за да станеш добър и това е свързаноп с много отхвърляне!
7
Не е посочен 05.07.2012|14:18
Да, и като я прочетат ще научат някакви елементарни неща, които у нас няма да им вършат работа
6
Не е посочен 05.07.2012|13:54
един такъв маттериал може да ти даде само някаква отправна точка, нищо повече!
5
Не е посочен 05.07.2012|13:53
иситинта е че в България няма много добри ПР. Но всички си мислят, че могат да го работят това. Няма да ви обяснявам колко мноог съм се смяла на пресрелийзи от пр-а на Калин Вельов или на някоя чалга заведа. Наистина, ако не се чувствате добре моцжете да си намерите и да почетете, гарантирам, че ще се спукате от смях!!
4
Не е посочен 05.07.2012|12:59
Интересен материал, особено, ако си начинаещ писател и искаш да пробиеш със стил !
3
Не е посочен 05.07.2012|12:52
Хубава статия!Полезни съвети,не е лошо всички да я прочетат,може пък да понаучат нещо!
2
Не е посочен 05.07.2012|12:21
Тази професия у нас има доста изкривени функции и най-вече способи за функциониране, далеч не е толкова интересна и не разчита на креативност, находчивост и пр., всичко опира до пари, интереси...
1
Не е посочен 05.07.2012|11:53
Тези съвети не са адекватни за българската действителност. У нас, когато кажем ПР, отговорът от страна на медиите е "а ще си платят ли". ПР-ът има много функции и една от тях е да успее да впечатли медиите, за да не се налага да им плаща. Добрият ПР няма да изпрати до определени издания съобщението си, а ще се погрижи всички да разберат, ще предизвика интереса им, а след това ще им се обяснява. И докато не започне да си плаща, ПР-ът не може да очаква да го публикуват, освен ако не им е ясно, че ще имат друга облага. Много често му се налага и да ги подкупва с подаръчета, почерпки. Това е в България.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay