Образованието ни дава много ценни уроци на теория, но благодарение на личния си опит успяваме да приложим тези умения и на практика. За съжаление, все още в образователния план не присъства курс за лидери, който да учи бъдещите мениджъри как да управляват своя екип по начин, който ще бъде максимално ползотворен за всички.
За да бъдеш мениджър, трябва да бъдеш и психолог. Да говориш на един и същ емоционален език с екипа си. Да вдъхваш доверие, за да получаваш такова. Да знаеш във всеки един момент как да помогнеш, вместо да затваряш очи и извърташ глава, когато твой подчинен се чувства некомфортно. Всички тези уроци се учат с времето, но това в никакъв случай не значи, че трябва да се оставите по течението. Напротив, колкото повече се вълнувате от своето личностно развитие, толкова по-скоро ще напреднете и като успешен мениджър. Тук ще ви представим няколко съвета от маркетинговия експерт Санди Пепин, която се занимава пряко със социалните медии и влиянието им над потребителите.
Бъдете пример, казва тя. Ако имате определени изисквания към своите подчинени, е нужно първо самите вие да ги оправдавате. Нали не си представяте как закъснявате за работа всеки ден и същевременно правите забележки на служителите си, че извършват същия "грях". Ако изисквате да са в офиса точно в 9, то вие бъдете на бюрото си още в 9 без 10.
Изслушвайте. Но с ясното съзнание, че сте поставени на тази позиция, за да помагате, а не да налагате своето собствено мнение по даден въпрос. Всеки от нас си има определени принципи, които следва. Когато служител изпитва известни затруднения в работата или отношенията си с останалите, вие трябва да подходите като "майка орлица". Разговаряйте деликатно, поставете се на неговото място и заедно намерете решението.
Защитавайте позицията си, когато знаете, че сте прави. Приемете мениджърския си пост, като учителски, а вашия екип - като ученици. Ако някой върши нещо грешно, винаги го поправяйте и му показвайте правилния начин. Никой не е роден научен, не го забравяйте. Понякога именно мениджърите са тези, които трябва да насочат своите подчинени в правилната посока. Нарича се градивна критика и е от най-високо значение за ефективността на работата.
Критикувайте деликатно. Ако постоянно пускате забележки на служителите си, а когато се поправят, пропускате да ги поздравите за прогреса, то най-вероятно те вече не таят особено мили чувства към вас. Нищо чудно да са ви лепнали прякор и тайно да обсъждат всеки ваш остър коментар. Но това не е правилният път - опитайте се да бъдете човечни в критиката си. Давайте такова отношение, каквото искате да получавате.
Не приемайте нищо твърде лично. Все пак вие сте сами на този пост, докато вашите служители са цяла група. Жизненоважно е да съберете в себе си смелостта на цял отбор, за да се справяте с емоционалните препятствия всеки ден. На мениджърския пост определено има такива, но само най-силните издържат на напрежението.
А сега с усмивка продължете с изпитанието, наречено лидерство!
6 | 0 |