Много от вас мечтаят за независимост, стабилност, финансов просперитет - всички те като резултат от собствен бизнес, който винаги сте искали да развиете. Ако идеята е от дълго време в главата ви, то вероятно сте обсъдила на ум всички възможни сценарии. Но понякога вдъхновенията идват изневиделица, гениалните идеи се раждат бързо и неочаквано. Преди да се втурнете да ги материализирате - отговорете си на тези въпроси и помислете много добре готови ли сте за тази отговорност. Това са въпроси, които Робин Раян поставя в предавания по най-гледаните световни канали NBC, CNN, CNBC. Тя е смятана за най-добрият американски съветник по кариерните въпроси, автор на бестселърите "60 Seconds and You're Hired!" "Winning Resumes" "Winning Cover Letters" и "What to Do with the Rest of Your Life." Нейна е и популярната аудио програма за самоусъвършенстване в бизнеса Interview Advantage and The DreamMaker. Всичко за нея и работата й - на www.robinryan.com.
Самоинициативни ли сте?
Всичко ще зависи само от вас – ще трябва сама да развивате отделните малки проекти по пътя към големия успех, да контролирате работното си време и да не пропускате нищо. Никога.
Можете ли да поемете риска?
Личният бизнес може да бъде терен с много подводни камъни, различни цикли на развитие и спадове. Веднъж започнали, ще трябва да контролирате целия този процес, с ясната мисъл че дори само ден разсеяност може да ви донесе много неприятни загуби. Внимателният предварителен разчет на финансовите нужди е задължителен.
Имате ли бизнес нюх?
На първо място: трябва да знаете как да привлечете аудитория, която да ви се довери дотолкова, че да е готова да ви плати за това, което предлагате. Задържането на потребителите в бизнеса е най-важното условие за вашия успех. За да контролирате всичко на сто процента, трябва да сте на "ти" с цифрите – научете колкото се може повече за счетоводството, одита, бизнес планирането, продажбите, маркетинга.
Имате ли нужната воля?
Да развивате собствен бизнес значи да работите здраво, повече от всеки друг в офиса. Ще можете ли да се справите с 12 или 14-часов работен ден и седем работни дни в седмицата... всяка седмица?
Достатъчно мотивирани ли сте?
Много предприемачи са намерили формулата на успеха, а тя е свързана с постигането на малки победи, които ги карат да искат да достигнат до още и още такива. Докато дойде голямата и могат за малко да си поемат дъх. Важно е да не спирате да искате да успявате и всеки ден да е сам по себе си мотивацията ви да продължите в следващия със същия хъс. Страстта към успеха идва с постигането на малки цели и желанието да завоювате нови и по-големи. Активността в най-добрият приятел на мотивацията, ако успеете да мислите и действате по този начин – много малко неща ще могат да ви откажат.
Взимате ли правилните решения?
Собствениците на бизнес задължителни трябва да са способни да взимат решения, и то когато най-малко очакват. Освен всичко, трябва да могат да се абстрахират от емоциите си и личните си субективни виждания по всеки един въпрос. Изисква се бързина, умение да работите постоянно под стрес и да бъдете нащрек – правилното решение обикновено стои пред вас и чака да бъде познато. Преди да се подпишете под него, уверете се, че сте проучили всички възможности, рискове, и сте свели до минимум възможността точно този договор да доведе до загуби за компанията ви.
Колко добре общувате с хората?
Едно от най-важните качества на успешния шеф е способността му да общува, направлява и убеждава хора с всякакви индивидуални особености и качества. В това число влизат не само служителите, но и потребителите и клиентите. Добрият бизнесмен трябва да бъде брилянтен психолог.
А къде остава семейството?
В първите няколко години след като стартирате бизнеса си, ще ви бъде много трудно да балансирате между семейството си и задълженията в новото ви начинание. Предвидете и финансови трудности, както и неочаквани обрати. Стабилността може да дойде след години, които вие трябва да сте готови да дадете и да рискувате здравословната си семейна среда. Партньорът ви също трябва да е наясно с какво се захваща – може да се наложи да жертвате общия си добър стандарт на живот в името на дългосрочния успех и печалба. Помислете и за здравето си – когато ръководите бизнес, нямате много време да боледувате и не е лошо да се застраховате във всяка една непредвидена ситуация.
Как ще се справите ли с изолацията?
Когато ръководите, ви ще трябва да бъдете сама. Малко или много, лидерството изисква изолиране и съсредоточаване. Готова ли сте за това? Ще се справите ли без колеги, без съвети, без едночасови обедни почивки и чести разговори по телефона? Не подценявайте тази страна на бизнеса – много лидери и предприемачи се връщат в корпоративния свят именно защото не могат да се справят сами. Или просто не им харесва.
7 | 0 |