Щастието е в малките неща - всички го знаем, въпреки това ежедневно забравяме да ги оценим. Пропускаме усмивки, които ни се полагат и емоции, които подмладяват духа.
„Яж, моли се и обичай“ е поредната актуална масова мантра за душевен баланс, но има и други разковничета за постигането му. Трябва само да си избереш една или няколко от нашите златните тактики за лично щастие, да се поупражняваш и да ги внедриш в ежедневието и успехите си. А те не са много, не са и сложни, виж:
Слушай детето в себе си. Доверявай му се, дори да те е страх, че е лекомислено. В натоварен момент или в кулминацията на стресираща ситуация си наложи да погледнеш проблема през очите на свободното и щастливо дете, което със сигурност още живее дълбоко в теб и ще осъзнаеш, че казусът не е толкова фатален, колкото сама си внушаваш.
Благодари всеки ден за нещо. Една неопровержима полза от изразяването на благодарност е реципрочната проява на подобни действия. Не спестявай на близките си хора удоволствието да видят, че си им признателна, че ги цениш и ще се видиш как вниманието ще ти се върне съвсем скоро.
Бъди гъвкава с плановете. Не се страхувай да ги смениш в последния момент, а ако пропуснеш тренировката във фитнеса заради протяжна вечеря с приятелки, не съжалявай, а се отдай на момента. Следващия път, като се отчетеш в залата, дори ще се насладиш двойно на тренировката си, защото ще знаеш, че сама си я поискала, а не защото "трябва".
Спри да четеш криминалните хроники. Тежките новини из медиите, както и всяка друга информация, която не допринася по положителен начин за общата ти култура и нуждата от знания, а само те натоварва емоционално е стрес, от който можеш да се откажеш още днес. Лайфстайл списанията и хилядите подробности за живота на богатите и известните също може да се отразят негативно на настроението и самочувствието ти.
Научи се да казваш „Не“. В крайна сметка по-ярко се запомня начинът, по който казваш „Не“, отколкото самият факт, че си отказала. Когато се колебаеш за нещо, винаги си напомняй, че имаш лични нужди и приоритети, за които сама трябва да погрижиш и не бива да забравяш на заден план. Цени времето, личното пространство и силите си!
Стани и остани организирана. Установено е, че голяма част от работния ден на всеки човек преминава в търсене на нещо изчезнало (като тиксото, изненадващо озовало се до кафе машината, което откриваш след 35-минутна обиколка на офиса и стотици гневни мисли). Дезорганизацията е пръв враг на продуктивността! Няколко минути вечер, посветени на подреждане на записки, документи, срещи и крайни срокове ще ти спестяват значително по-тежки грижи и ще те изправят пред изпитанията на следващия ден с подготвено „домашно“.
0 | 0 |