Инфлуенс маркетингът е вече доста разпознаваема рекламна дейност дори и на българския пазар. В основата си тя представлява продуктово позициониране на конкретен продукт, услуга или бранд в постове на популярни хора в социалните мрежи - така наречените инфлуенсъри. Чрез тяхната препоръка се постигат няколко основни ефекта: достига се много тясно до желаната от бранда аудитория, а инфлуенсъра се превръща в лице на конкретния бранд, с което скъсява процеса на покупка, поради създаденото вече доверие между него и последователите му.
Най-често инфлуенс маркетинг кампаниите са фокусирани върху популяризиране на конкретен продукт, главно в сферите мода, красота, здраве и пътешествия. В практиката брандовете могат да се свързват сами с инфлуенсърите, но най-често за управлението на инфлуенс маркетинг кампании се използват специализирани агенции. В България специализираните агенции не са много, но има и много ПР агенции, които също предлагат тази услуга. На малък пазар като българския е трудно да се изпъкне, най-малкото защото броя инфлуенсъри са малко и компаниите често оперират с един и същ ресурс.
На пръв поглед не е лесно да се откроиш като инфлуенс маркетинг агенция, но една компания прави изключение – RevTag. Те прилагат нещо различно, но и всъщност толкова логично, това в което са най-добри - инфлуенс маркетинг. Те създават иновация в своя бранш, като се превръщат в първата инфлуенс маркетинг агенция, която използва инфлуенс маркетинг кампания за собственото си популяризиране.
Кампанията представлява раздаване на брандирана инстаграм рамка за снимки, която се разпраща до над 150 популярни и успешни инфлуенсъри в България. Всеки един от тях трябва да си направи креативна снимка с рамката и да я качи в профилите си в социалните си мрежи, като сложи конкретни хаштгаове.
Кампанията е под формата на конкурс, в които ще бъдат избрани 20 инфлуенсъра, които ще спечелят интересни награди от партньори и клиенти на компанията – почивки от Гранд Хотел Банско и Гранд Хотел Св. Влас, платинена карта от фитнеси Пулс, застраховки от застрахователно дружество БулИнс, есенно-зимни якета от модния бранд Esprit и копие от книгата "Мистични разходки из България".
Освен че компанията прави нещо различно, те показват не малка част от добрите и изявени инфлуенсъри в България, с които те работят, както и част от своите големи клиенти. Ще следим с интерес тази кампания, която ще завърши през края на септември.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 | 0 |