Открай време в света царува твърдението, че жените и мъжете са от различни планети. И, като две напълно различни по устройство същества, мъжкият и женският човешки индивид почти нямат допирни точки помежду си и се разминават във всяко едно житейско или философско направление.
Макар лично да съм се убедила, че междуполовите различия са по-скоро плод на добър маркетинг, отколкото на реални обстоятелства, има аспекти от всекидневието, в които масово пътуваме в две противоположни посоки.
Такова например е пазаруването на хранителни продукти. Още преди да съм задълбала в темата, пояснявам, че в случая не са важни изключенията (и при двата пола ги има), а общата картинка в по-мащабен (български) план.
Говорейки за маркетинг, ще осъзнаем, че наистина има продукти, които са таргетирани конкретно към нежния пол, и други, които са предназначени за мъжкото коремче. А последното е най-всеядното нещо, което съществува на Земята! Шегата настрана.
Убедена съм, че в преобладаващ брой домакинства надделяват именно мъжките апетити и желания, благодарение на които жената е задължена да готви месо по пет пъти в седмицата, да овкусява салатата с половин килограм сол и да пълни шкафовете с бисквити и чипсове!
За да избегна клишетата и анализаторските отклонения, директно бих ви описала реални случки от супермаркетите, на които ставаме свидетели всеки ден. А понякога и ние самите сме участници в тях!
Разходката из препълнените с международни стоки алеи в хранителния магазин след работно време или пък през уикенда, може да се превърне в истинско предизвикателство за младото семейство, което все още опипва почвата на общото съжителство. Общо взето, по моите наблюдения, нещата стоят по следния начин...
Пред щанда за хляб
Тя посяга към някоя от разновидностите на обявения за по-здравословен пълнозърнест хляб.
Той мръщи вежди и държи на своето: мек, току-що изпечен бял хляб, в чийто вкус се усещат следите на сол, захар и кой знае какво още. Не че кафявият цвят на "здравословната" насъщна алтернатива гарантира истинността на произхода на брашното...
Пред щанда за макаронени изделия
Тя, разбира се, посяга към пълнозърнестите пакети, и внимателно чете и най-дребните буквички върху опаковката.
Той гледа етикетите с цените и отсъжда: най-евтиното е най-добро!
Пред хладилната витрина с месо
Тя го отминава с безразличие.
Той прибира в количката пакет кайма, бекон, луканка и за капак – кренвирши!
Пред рафтовете с безалкохолни напитки
Тя вероятно напълно ги е изключила от менюто си, защото "научно е доказано, че от тях се пълнее". В лекцията й по здравословно хранене вероятно ще има и следните акценти: пълни са с изкуствени оцветители и Е-та до безкрай, бутилирани са в пластмаса и увреждат стомаха!
Той сякаш не я чува и в количката прилежно поставя поне две еднолитрови бутилки. Защото чипсът не е вкусен без тях!
Вероятно защото на повечето дами не им се водят подобни дебати на всекидневна база, пращат половинките си на пазар с прилежен списък. Често може да чуете как мъжете разговарят с жените си, тъй като не могат да открият еди-кой-си продукт, или пък обезмаслената извара някак им звучи подозрително.
А в много от случаите ролите всъщност са разменени, като в глава на домакинството се превръща силният пол, който върти не само пазаруването, ами и прането, почистването и готвенето! Дай Боже всяка жена такъв мъж!
Дали пък всичко, описано по-горе, не е просто следствие на отлично прикрит маркетинг и масово промиване на съзнанието? Следващия път, когато се редите на опашката в магазина, обърнете внимание какво поставят върху лентата до касата джентълмените, и каквото - дамите, и ще прецените сами.
Каквато и да е работата, приликата с реални лица и събития едва ли е съвсем случайна.
За още наблюдения и размишления станете част от Jenite.bg във фейсбук!
6 | 0 |