Обичаме социалните мрежи и не го крием. Споделяме статуси, публикуваме снимки, разглеждаме клипчета, но основно губим свободно (и не само) време. Някои наричат Facebook съвременен наркотик, но ние упорито отричаме пристрастеността си. Пък и какво са 7 часа, на фона на 24-те, които денонощието ни предоставя? Последното е резултат от проучване на ComScore, заело се с нелеката задача да проследи колко време дневно прекарва средностатистическият потребител в различни популярни сайтове.
Макар и най-известен, Facebook не е единствен. Най-върлите му конкуренти се казват Twitter и Google+, но поне в България, те не са заплаха на любимата "книга с лица". Разбира се, те също имат достоен брой потребители или, както се казва на един от различните "социални" езици, последователи.
Напоследък обаче, ново социално явление набира сили и харесвания. То обединява хората по интереси и снимки, а името му е Pinterest.
Схемата, по която работи, отново се основава на споделяния и коментари, което поразително напомня на Facebook. Бутонът repin пък ни препраща към Twitter. Уникалното на новата мрежа е, че е съставена от снимки. А тези снимки се закачат на своеобразни коркови табла. Идеята е, че всеки потребител може да си направи неограничен брой дъски (boards) на които да "залепя" любимите си изображения. Дъските са разпределени по интереси, т.е. може да имаме Рецепти, Мода, Литература или всяка друга възможна тема, която представлява интерес за нас.
Всяка снимка води към уебсайта, от който сме я свалили. Всъщност, точната дума е "pin it"-нали, а това се случва чрез специално инсталиран бутон. Например, разглеждате сайт за декорация и си харесвате картинка с описание как да си направите абсолютно същата в домашни условия. Pin it-вате я и директно я препращате на вашата дъска. След месец решавате, че е дошло времето да промените дома си, кликате върху снимката и тя ви пренасочва към оригиналния сайт.
Предимството пред добре познатото bookmark-ване (страница със запаметени линкове) е, че чрез дъските в Pinterest сайтовете са подредени, систематизирани и могат да бъдат споделяни с други потребители, които имат същите интереси.
При наличието на iPhone, потребителите могат да се възползват от специално създадено приложение, чрез което да споделят снимки в реално време. Такова, все още, липсва за Android, но предполагаме, че е въпрос на време да бъде създадено.
Подобно на групите във Facebook, в Pinterest се създават общности по интереси. Така че точно тук е шансът да срещнем любители на странностите си, в които не особено често срещаме разбиране.
Полезна опция е и секцията "Gifts". Ако ни предстои да ходим на рожден ден например, но разполагаме с определена и не много голяма сума, то можем да настроим търсенето си по цена и като резултат да получим подходящи изображения, които също си имат линк към оригиналния сайт. Поредно удобно онлайн пазаруване.
Регистрацията в Pinterest все още не е свободна. Има два начина да се присъединим към новата социална мрежа: да поискаме покана, за която се чака няколко седмици или да потърсим познат, който вече се е регистрирал и може да ни изпрати "призовка".
Ние проучваме "мрежата от картинки". Както изглежда, съвсем скоро също ще станем част от нея, за да търсим други дами, интересуващи се от мода, козметика и рецепти. Или котки. А вие присъединихте ли се вече?
8 | 0 |