Това е последната част от поредицата "Заблудите на отслабването". В продължение на два месеца и половина ви запознахме с различни аспекти на превърналата се в индустрия мания по отслабването. Досега говорихме за откровените лъжи, които се пропагандират; диетите, които имат обратен ефект; заблудите за необходимия хранителен режим; промяната на настроението, вследствие на диетите; страничните ефекти на хранителните добавки; подлъгващите етикети на опаковките; разклатеното доверие на хората; истината за основния мотив на индустрията и опасностите, които крият операциите. Сега наред са мъжете.
Момчета, вие сте следващите в списъка
Независимо от факта, че процентът на мъжете, които са с наднормено тегло (73%) е по-висок от процента на жените (64%), повечето участници в програми за отслабване са представители на нежния пол. Например около 90% от членовете на Weight Watchers са дами.
Бизнеса с отслабването се надява да промени тази статистика. Доклад на IBISWorld върху индустрията определя мъжете като "голям, неизползван пазар" и прогнозира нарастване на маркетинговите усилия в тази посока. Компаниите ще влагат средства в разработването на специални програми за отслабване за мъже.
В действителност вече са на лице първите кампании, насочени към мъжете. През последните години някои лица от спорта, като например Чарлс Баркли (баскетбол) и Лорънс Тейлър (американски футбол) са сключили договори с най-големите "доставчици" на отслабване.
"Те се опитват да накарат мъжете да се чувстват нещастни, както го правеха дълго време с нас", констатира психологът д-р Алексис Конасън. И може би усилията им ще донесат резултат. Според нея има предпоставки, в социално отношение да бъде все по-приемливо един мъж да се подложи на диета.
Ако тази статия ви е харесала, харесайте и страницата на Jenite във Facebook!
2 | 1 |