Напускането винаги е проблемно както за служителите, така и за компанията. И докато понякога отговорността лесно може да се прехвърли върху една от двете страни, то много по-конструктивно всъщност е проблемът да се изследва в дълбочина.
Нашите колеги от Econ.bg предлагат 4 от най-популярните отговора на въпроса какви са причините за отлив на персонал от една компания.
Неподходящо заплащане
При прекарване на над 8 часа на ден в офиса всекидневно, служителите със сигурност ще настояват за коректно и отговарящо на очакванията им заплащане. В някои случаи компаниите не преценяват внимателно изискванията на работниците си и така се получава неизказано търкане. Затова е добре да има открит диалог и конструктивно разискване на проблема. Разбира се, също толкова важно е изискваното заплащане да отговаря и на вашите критерии, главно съблюдавайки продуктивността и цялостното представяне на служителите.
Неподходяща позиция
И това не е изолиран случай. Често има разминаване между образованието на хората и тяхната работа. В такива случаи се появява демотивация, защото служителят може да разгърне пълния си потенциал. Наред с това се засилва и стресът, неудовлетворението, а неотговарянето на очакванията провокира и мързел у работещия. Комбинацията от всичко това има кратка времева граница и най-често води до подаване на документите за напускане.
Неясно кариерно развитие
Всеки иска да се самоусъвършенства, а вкариерен план това зависи не само от човека, а и от компанията, в която работи. Ако фирмата няма ясни кариерни "крайъгълни камъни", които маркират нов етап в развитието на служителите, то те ще започнат да се оглеждат за друга позиция. Такава, която има ясна структура и лесно ще разгърне пред тях възможностите за изкачване по стълбицата.
Лош мениджмънт на работното време
Балансът между напипването на оптималния за компанията обем на работното време и нужната за свършване работа в рамките му и психологическия толеранс на служителите също е важен. При лош мениджмънт на времето в офиса рискувате да демотивирате и насадите трайно усещане за неудовлетворение у работниците.
Например, ако очаквате (или принуждавате) служителите си да остават допълнително след края на официалния работен ден, за да довършат работата, и това се случва прекалено често, то ограничавате социалния им живот. В такъв случай лесно се прокрадва чувство за експлоатация и гняв, което пък води до демотивация и желание за напускане. Затова е най-добре да дисциплинирате служителите си така, че да могат да вършат работата си, без да ги задържате прекомерно много извън установените граници на работното време.
Още интересни статии от Econ.bg:
8 начина да овладеете хаоса на работното място
10 града, където служителите са доволни от работата си
Три неща, които да направите, преди да напуснете работа
1 | 0 |